آخرین اخبار

25. فروردين 1398 - 12:56   |   کد مطلب: 32341
به دنبال پیگیری موضوع پیام منتشر شده محمد طلایی منعم رئیس سابق اداره ورزش و جوانان اسدآباد در فضای مجازی و دلیل برکناری وی گفتگویی با نماینده مردم در مجلس و مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان انجام شد.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از نافع؛ هفته گذشته بود که با تودیع محمد طلایی‌منعم رئیس سابق اداره ورزش و جوانان اسدآباد و پیامی از وی در فضای مجازی مبنی بر نخبه کشی، جوان زدایی، نادیده گرفتن حق مردم و زیر پاگذاشتن عدالت منتشر شد؛ 

 

در این پیام آمده است که:

" اینجانب محمد طلایی با افتخار  مدت ۱۴ ماه  بدون حقوق توفیق خدمتگذاری به مردم عزیز شهرم را داشتم. بنده در تمام ابعاد نماینده محترم شهر را حمایت نمودم که عده ای از این نظر بر بنده نیز خرده گرفتند. عملکرد بنده در این مدت شفاف و روشن است. هرچند خواسته های نامعقولی ازبنده درخواست میشد ولی بنده به تخصص گرایی اعتقاد داشته و انحصار طلبی را نمی پذیرم. بربنده ظلم شد و میتوان رنگ و بوی خیانت هم چاشنی کرد. نخبه کشی ، جوان زدایی ، نادیده گرفتن حق مردم و زیر پا گذاشتن عدالت در این تصمیمات متبلور است. یادمان باشد مادر مقابل عموم مردم مسئول هستیم و نباید برای پیشرفت خود مردم را نردبان کنیم."

 

در همین راستا گفتگویی با رئیس سابق ورزش، نماینده مردم در مجلس و مدیرکل ورزش استان داشتیم و دلیل این تودیع را جویا شدیم.

 

رئیس سابق اداره ورزش و جوانان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ اظهار کرد: برکناری بنده بدون اطلاع قبلی انجام شد و فقط یک روز ساعت 8 صبح بود که تماسی از فرمانداری داشتم و در جلسه ای که با حضور فرماندار و معاون مدیر کل ورزش استان بود، شرکت کردمو در آنجا با معرفی خانم سرمدی بنده را تودیع کردند.

 

محمد طلایی منعم گفت: وقتی این مسئله و دلیل برکناری را از نماینده جویا شدم گفت در جریان نیستم، از فرماندار پرسیدم گفت که اطلاعی ندارم و از مدیر کل پرسیدم گفت نماینده در جریان است و با اطلاع وی انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: پیرو صحبتهای که بنده با آقای نماینده داشتم، از عملکرد بنده رضایت داشتند و 14 ماهه است که حقوقی دریافت نکرده ام، الان هم از نماینده، فرماندار و مدیرکل ورزش می‌خواهم که دلیل قانع کننده ای به بنده بدهند تا به مردم بگوییم به چه دلیل کنارگذاشته شدم.

 

رئیس سابق اداره ورزش و جوانان اسدآباد گفت: نماینده می‌گوید که ما دلیل قانع کننده ای نداریم و اطرافیان ما یعنی مشاوران، دفتر دار و ...این کار را انجام دادند که عذر بدتر از گناه می‌شود و قطعا" وی از این موضوع مطلع است.

 

وی گفت: اقای رنجبرزاده از بنده حمایت نکرد و یکبار وی از بنده نخواست که صحبت کنیم و اطلاعات ضدو نقیض به وی می‌دادند که اینگونه شد.

 

طلایی منعم با بیان اینکه از بنده درخواست‌های نامعقول می‌شد و لیستی ده نفری را به بنده دادند که شما باید رئیس هیأت را تودیع و افراد را جایگزین کنی و جالب اینجا بود که این لیست شامل افراد پیکسوت و ورزشکار بود که اصلاح طلب بودند، افزود: بنده از این درخواست نامعقول سرباز زدم و استارات برکناری ام از اینجا خورد.

 

وی یادآور شد: انتظارم این بود که با اطلاع قبلی این تودیع انجام می‌شد و حداقل یک لوح تقدیر ساده به بنده می‌دادند می‌گفتند دوست نداریم شما کار کنید و حرفی برای ماندن نداشتم و بخدا صدایم در نمی آمد و خودم کنار می‌رفتم.

  

طلایی منعم گفت: مسئله دیگری که باعث دلخوری آنان شد، این بود که می‌گفتند هر هزینه ای که دراداره ورزش می‌شود باید به صلاح دید ما شود و از 80 میلیون تومان اعتباراتی که برای این اداره آمد، با نظر نماینده برای هیأتها تقسیم شد و مابقی هم از سوی وی نامه می‌امد که هزینه کنید.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس هم در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ محمد طلایی منعم رییس اداره ورزش و جوانان پیشین اسدآباد را یکی از مدیران فعال در عرصه و میدان عملیاتی ورزش دانست که انسجام خوبی به هیأتهای ورزشی داد، اظهار کرد: مدیریت اداره ورزش کارسختی است که نیاز به نیرویی جوان، پرتحرک دارد که البته طلایی در مدیریت ورزش خوب عمل کرد و از عهده آن بر آمده بود و تمایل ما به ادامه کار وی بود و این نظر را به استان و مدیرکل ارجاع داده بودیم.

 

اکبر رنجبرزاده گفت: مدیرکل ورزش طی تماسی با بنده اعلام کرد که برای پرداخت حقوق ۱۲ماهه سال قبل آقای طلایی با مشکل مواجه ایم، و برای سال اینده هم وی دچار مشکل خواهیم شد، البته از طرفی گفتند که به طور مأموریتی نمی‌توانیم با وی کار کنیم.

 

وی با بیان اینکه آموزش وپرورش زیاد تمایل ندارد که به فردی حقوق پرداخت کند بعد آن فرد مأمور به خدمت در جای دیگری باشد، افزود: بنده از استان خواستم که کتبا از آقای طلایی بخواهند که از آموزش و پرورش به اداره ورزش منتقل شود، که در این صورت ما موافقت را وزارت ورزش می گرفتیم و حقوق وی هم قابل پرداخت بود اما وی قبول نمی کند که از وزارت آموزش و پرورش جدا شود.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در خصوص دخالت مشاورانش در عزل آقای طلایی گفت: بنده مشاوری ندارم و فردی امور دفتری بنده را انجام می دهد و مسئله آقای طلایی هم چیزی نیست که نیاز به مشاوره داشته باشد، بحث اینجاست که اداره کل باید به وی نامه کثبی درخصوص انتقال از وزارت آموزش وپرورش به ورزش می‌دادند که این کار انجام نشده است و بنده هم گلایه‌مند شدم.

 

وی گفت: بنده مایل به برکناری آقای طلایی نبودم و الان هم برگردد و طی درخواست کتبی به بنده اعلام کند و البته از وزارت آموزش و پروش جدا و به وزارت ورزش منتقل شود، از او دفاع خواهم کرد.

 

رنجبرزاده از انتخاب و انتصاب یک زن در مدیریت ورزش انتقاد کرد و گفت: اینکه یک خانم را در مدیریت ورزش بگذارند کار اشتباهی است و باورم هم نمی‌شد که این انتصاب صورت بگیرد.

 

وی مدیریت در ورزش را برای بانوان نامناسب دانست و گفت: یک زن آن نظارتی را که باید بر امور ورزشی مانند کشتی، فوتبال، بوکس، رزمی و... داشته باشد، نمی‌تواند انجام دهد و اگر بخواهیم سبک اسلامی را رعایت کنیم، کار نظارت بر میدان کشتی و ...نمی‌تواند توسط یک زن انجام شود و از نزدیک مشوق ورزشکاران شود؛ بنابراین ضمن حرمت به جایگاه بانوان و خانم سرمدی به مصلحت نمی‌دانم یک خانم مسئولیت اداره ورزش را در هر کجای ایران را برعهده بگیرد مگر اینکه بخواهد از دور و چشم بسته کار نظارتی داشته باشد که آن هم به مصلحت نیست.

 

رنجبرزاده با بیان که از یک الی دو ماه گذشته بنده با مدیرکل ورزش همدان هیج صحبتی نداشتم که و بعداز انتصاب خانم سرمدی از وی گلایه کردم که شما با یک سال سابق مدیریتی چطور یک مدیر که جرمی انجام نداده، اورا جایه جا کردید که جابه جایی به جای خود که حق شماست اما چرا یک خانم را در جایگاه مدیریت ورزش اسدآباد گذاشتید گفت که بنده وی را فعلا سرپرست انتخاب کره ام تا فرد جدیدی را با همفکری مسئولان شهرستان قرار دهیم.

 

 مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان هم در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ با بیان اینکه اولویت‌های ما در بحث مدیریتی ورزش، جوان یاوری، جوان محوری و جوان باوری است و با همین اساس هم کارمان شروع کردیم و نگاه همان به نیروهای سازمان و موجود خودمان است، گفت: البته ضوابط و قوانین هم بر ما تکلیف می‌کند که ما برابر قانون بالادستی اقدامات خود را انجام دهیم.

محسن جهانشیر گفت: در این راستا و براساس برنامه ششم توسعه کلیه دستگاه‌های اجرایی باید 5 درصد پستهای مدیریتی خود را در اختیار بانوان توانمند بگذارند که ما بر همین اساس و توجه به نیروهای سازمانی خود خانم سرمدی را انتخاب و انتصاب کنیم.

 

وی در خصوص اینکه آیا اقای طلایی نیروی جوان و توانمند نبود، گفت: درست است که وی جوان است اما نیروی سازمانی ما نیست و از آموزش وپرورش مأمور به خدمت دراین سازمان شده بود و به همین دلیل برای پرداخت حقوق وی با مشکل مواجه بودیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه  آقای رنجبرزاده نماینده اسدآباد در مورد عزل آقای طلایی نقشی نداشت و پیگیر این موضوع نبود، گفت: آقای طلایی نیروی خوبی است و برای وی در هر سنگری که باشد، آرزوی موفقیت می‌کنیم.

 

وی درخصوص انتخاب یک زن برای مدیریت ورزش در اسدآباد و توجه به سبک اسلامی و رعایت عرق مذهبی اسدآباد گفت: بنده یک سؤال دارم که آیا در زمانی که آقای طلایی رئیس بود ، چگونه بر ورزش بانوان نظارت داشت ؟ خانم سرمدی هم به عنوان یک مدیر زن میتواند در کنار خود یک معاون مرد داشته باشد و نظارت بر ورزش آقایان را انجام دهد.

 

جهانشیر به مدال آوری بانوان در سطح استان اشاره کرد و گفت: اگر ما به بانوان و جوانان اعتماد کنیم، همانگونه که رهبری فرمودند به جوان اعتقاد داشته باشیم، نظام آینده درخشانی خواهد داشت؛ بنابراین باید به جوانان به خصوص بانوان اعتماد کنیم.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal