آخرین اخبار

13. اسفند 1398 - 14:31   |   کد مطلب: 35065
امروز سه شنبه شاهد برپایی روزبازار دیگری در شهر اسدآباد بودیم و حضور مردم برای خرید از این محل، نشان می دهد که بر این باور نرسیدند که بیماری کرونا جدی و شوخی بردار نیست.

به گزارش آوای سیدجمال، یکی از مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اسدآباد در هفته جاری، تعطیلی هفته بازارها در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بود که باوجود برپایی این هفته بازارها، متأسفانه گویی خبری از اجرای این مصوبه نیست.

 

امروز سه شنبه نیز شاهد برپایی هفته بازار در محله ورودی بلوار شهید قهاری سعید بودیم و بسیاری از شهروندان با حضور در این محل، اقدام به خرید اقلام و کالاهای اساسی خود می‌کردند.

اینکه چرا مردم بر این باور نرسیده اند که کرونا یک بیماری جدی و شوخی بردار نیست و حضور در محل و اماکن عمومی و شلوغ می تواند موجب بروز بیماری شود، یک طرف قضییه است.

 

و اینکه چرا مسئولان ما نسبت به جمع آوری هفته بازارها که یکی از محل های شلوغ برای شیوع بیماری است، اقدام نمی کنند، طرف دیگر قضییه است که جای بسی سؤال دارد.

 

مردم در خانه بمانند، در صورت لزوم از محلی که شلوغ نیست خرید کنند

در این زمینه فرماندار شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به بازدید خود از سه‌شنبه بازار، اظهار کرد: در این بازدید مسئولان شهرستان از جمله دادستان، نیروی انتظامی، معاونت فرمانداری حضور داشتند و هر چه به مردم گفتیم، همکاری نکردند.

مجید درویشی ادامه داد: مردم باید بدانند که سلامتی آنها مهم است و باید به آن توجه کنند که اگر از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود که در خانه بمانید، مسئولان به فکر مردم هستند.

 

وی با بیان اینکه اگر فردی مشکوک به بیماری کرونا در این هفته بازارها حاضر شود، قطعا” بیماری را یا از طریق فروشنده به مردم و یا مردم به فروشنده منتقل خواهد کرد و اینگونه جامعه دچار بیماریمی شود.

 

فروشندگان در هفته بازارها با عوامل انتظامی و شهرداری همکاری کنند

فرماندار شهرستان اسدآباد از فروشندگان در هفته بازارها خواست که با شهرداری و عوامل انتظامی همکاری کنند که از ورود این میهمان ناخوانده و بحران شیوع آن گذر کنیم.

 

وی تأکید کرد: در این شرایط خاص باید مردم همکاری کنند و از محل هایی که رعایت اصول بهداشتی را ندارند، خرید خود را انجام نداده و از حضور در محل های شلوغ بپرهیزند.

 

مردم شهرستان اسدآباد گویا بر این باور نرسیده اند که بیماری کرونا جدی است

درویشی با بیان اینکه مردم شهرستان اسدآباد گویا بر این باور نرسیده اند که بیماری کرونا جدی است، گفت: ما پیگیری و کارهای قانونی خود را برای برخورد با فروشندگانی که اقدام به هفته بازار کنند انجام می‌دهیم و امیدواریم در روزهای دیگر شاهد برپایی روزبازارها نباشیم.

 

دادستان شهرستان اسدآباد هم در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: بازدیدی را با فرماندار شهرستان از این روز بازار داشتیم که متأسفانه مردم خودشان نمی‌خواهند بهداشت را رعایت کنند و در خانه بمانند.

علیرضا سلطانی‌متهور با اشاره به برخورد با فروشندگان در این روزبازار گفت: متأسفانه مردم با خرید از این بازارها به دلیل کم بودن قیمت اجناس این بیماری را جدی نمی گیرند که قطعا” این گونه با مشکل برمی خوریم.

 

وی با بیان اینکه برای جمع آوری هفته بازارها برنامه ای را با فرماندار در دستور کار داریم، افزود: حرف و برخورد ما برای مرد و به نفع سلامتی آنان است و آنان باید نیز خود با رعایت بهداشت فردی و پرهیزی از اماکن شلوغ موجب خنثی شدن این بیماری شوند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal