آخرین اخبار

31. فروردين 1399 - 11:33   |   کد مطلب: 35460
۱۴ سالی است که اسدآباد از وجود یک پایگاه انتقال خون سیار محرم است و این مهم یکی از مطالبات مهم مردم این منطقه بود که با قرار گرفتن در روزهای کرونایی، تحقق وعده مسئولان برای ایجاد این پایگاه به بعداز مهار کرونا موکول شد.

به گزارش آوای سیدجمال، امروزه در شرایط ویژه کرونا، اهدای خون یکی از حرکات خداپسندانه است که در پس آن موجب زندگی بخشیدن به دیگران می شود.

 

اسدآباد یکی از شهرستان‌های استان همدان است که علی رغم نبود پایگاه دائمی انتقال خون، مردمانی خیرخواه در اهدای خون دارد و این امر تا قبل از سال ۸۵ در طی سه روز در ماه در محل اداره هلال احمر انجام می‌شد.

حال بعد از سال‌ها جمع‌آوری بساط انتقال خون سیار از اداره هلال احمر شهرستان اسدآباد، مردم نوع‌دوست این شهرستان دیگر نتواسنتند خون اهدا کنند، البته برخی مشکلات مسیر سخت و پر از حادثه گردنه را به جان می خریدند و برای انجام این کار خداپسندانه به همدان عازم می‌شدند.

 

مردم اسدآباد همیشه پیشگام در امر خداپسندانه اهدای خون

حال در این روزهای کرونایی، براساس گفته‌های سخنگوی سازمان انتقال خون که نیاز افراد بیمار سرطانی، تالاسمی و هموفیلی به خون و فرآورده‌های آن بیشتر است، یکی از مطالبات مردم دیار سیدجمال‌الدین از مسئولان استقرار یک پایگاه انتقال خون است تا بتوانند در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان اسدآباد در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، اظهار کرد: یکی از نیازها و مطالبات چندین ساله جامعه شهرستان، وجود پایگاه انتقال خون است که آن را با مدیرکل سازمان انتقل خون در میان گذاشتیم.

حمزه عبدکوند افزود: براساس تصمیمات اتحاذ شده، با شیوع کرونا، این سازمان تصمیم برآن گرفته که همه مراکز انتقال خون را تعطیل و این امر را در استان به صورت متمرکز انجام دهد.

 

پیگیر شناسایی محلی مناسب برای ایجاد پایگاه انتقال خون هستیم

وی تصریح کرد: البته همه پایگاه‌های سیار و ثابت در دیگر شهرستان های استان به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل و خون گیری در استان انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه بعداز مهار کرونا، قطعا” ایجاد پایگاه ثابت انتقال خون را در شهرستان پیگیری خواهیم کرد، گفت: البته مدیرکل سازمان انتقال خون استان در این زمینه اعلام آمادگی کردند و ما هم دنبال شناسایی فضای مناسبی برای در اختیار گذاشتن این سازمان هستیم.

 

به محض مهار کرونا ایجاد پایگاه انتقال خون ایجاد می‌شود

وی یاداور شد: بنابه گفته مدیرکل سازمان انتقال خون، اسدآباد را در اهدا خون پیشگام است و سابقه خوبی در این زمینه دارد.

 

مدیرکل سازمان انتقال استان همدان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به وجود تجهیزات پایگاهی در برخی از شهرهای استان، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا، علی رغم وجود تجهیزات انتقال خون در شهر تویسرکان و نهاوند، این امر به تعطیلی کشانده است.

 

افشین محمدی افزود: برای آینده در صورت وجود شرایط پایگاهی ما می‌توانیم خون‌گیری را از مردم اسدآباد انجام دهیم که البته در حال حاضر این اتفاق نمی افتد.

پایگاه‌های انتقال خون در دیگر شهرهای همدان هم تعطیل است

وی با بیان اینکه استان همدان به لحاظ ذخایر خونی مشکل نداشته، افزود: براساس برنامه ریزی که شده، ما به طور میانگین روزانه ۱۰۰ نفر اهداکننده مستمر و همیشگی داریم.

 

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه ازابتدای موضوع کرونا، استان همدان بیش از ۸۰۰ واحد خون به استان تهران کمک کرده است.

 

وی با بیان اینکه سیستم نوبت دهی اینترنتی خونگیری در استان اشاره کرد و گفت: این امر در راستای جلوگیری از تجمعات مراجعه کنندگان برای اهدای خون است.

 

محمدی از مردم  استان همدان در اهدای خون قدردانی کرد و گفت: امید است که اهدا خون ادامه دار باشد و در صورت ذخایر بیشتر به دیگر استان‌ها کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal