آخرین اخبار

12. شهريور 1399 - 11:33   |   کد مطلب: 36714
ماجرای افتتاح نمایشی یک استخر با فشار وزیر در اسدآباد؛
با وجود گذشت ۵۵ روز از فرصت پیمانکار، هنوز پروژه تحویل نشده!مسئولان واکنشی ندارند
۵۵ روز از فرصت ضرب‌الاجلی دادستانی اسدآباد به پیمانکار برای تکمیل و تحویل پروژه استخر شهید حاج قاسم سلیمانی این شهر می‌گذرد، اما هنوز خبری از تکمیل طرح نیست و مسئولان هم واکنشی در این زمینه ندارند.

به گزارش آوای سیدجمال، با رسانه ای شدن تعمیر استخر سرپوشیده شهید «حاج قاسم سلیمانی» اسدآباد که در عرض کمتر از ۵ ماه افتتاح نمایشی با فشار وزیر ورزش رخ داده بود، ۱۹ تیر ماه دادستان سابق شهرستان فرصت ضرب‌الاجلی را برای تحویل پروژه با رفع نواقص آن به پیمانکار داد.

 

نزدیک دوماه از ضرب الاجل دادستانی به پیمانکار پروژه استخر برای تکمیل و تحویل آن به اداره ورزش می‌گذرد و بنا به دستور دادستان سابق و رسالت رسانه موظف است که در کنار مسئولان از تکمیل و تحویل آن به سازمان ورزش گزارشی تهیه و منتشر کند.

 

بعداز گذشت این فرصت و حتی ۲۴ روز بیشتر از موعد مقرر سری به استخر سرپوشیده شهید قاسم سلیمانی زدیم تا از وضعیت تکمیل و تحویل آن با خبر شویم.

سرپرست اداره ورزش حاضر به بازدید از استخر نشد!

در ابتدا سری به اتاق سرپرست اداره ورزش و جوانان اسدآباد زدیم تا به اتفاق وی از پروژه بازدید کنیم اما وی حاضر به بازدید نشد و گفت که تا زمان تحویل پروژه به پیمانکار هم گفته ایم که اجازه بازدید از آن را به خود نمی دهیم.

 

بهرحال با حضور مسئول کارگاه پروژه استخر و همراهی دو تن از کارکنان و ورزشکاران از این پروژه بازدید کرده و گزارشی تهیه کردیم که به سمع و نظر مردم و مخاطبان می رسد.

 

قرارداد را به دادگاه تحویل دادم و مشکل ایستگاه گاز استخر هنوز حل نشده!

تقی پور مسئول کارگاه پروژه استخر شهید قاسم سلیمانی که مخالف ضبط صدایش هم بود، گفت: قرارداد پروژه را به دادگاه تقدیم کرده ام. وی با بیان اینکه ما به دادستانی قول تعمیر کف استخر را دادیم و اکنون این کار انجام شده و تکمیل است، اظهار کرد: هنوز پروژه استخر را به اداره ورزش تحویل نداده ایم چرا که هنوز مشکل گاز آن حل نشده و نمی توان بدون وجود گاز آن را تحویل داد.

سرپرست اداره ورزش و امور جوانان اسدآباد که تمایلی به بازدید از پروژه تا تحویل کامل آن ندارد، در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: تا صورتجلسه این پروژه برای تحویل امضا نکنم، نباید پاسخگوی این پروژه باشم!

 

بعداز افتتاح حس کردیم استخر جوابگو نیست/برای استفاده از استخر شانس آوردیم به کرونا برخوردیم!

حمیدرضا رجبی با بیان اینکه سال گذشته استخر کاملا تکمیل بود و هیچ مشکلی برای افتتاح نداشت، گفت: بعد از افتتاح که استخر آبگیری شد، بنا به دلایلی ما حس کردیم کف استخر جوابگو نیست و شانس آوردیم به کرونا برخوردیم و مردم نتوانستند از آن استفاده کنند و گرنه به مشکلات بیشتری برمی خوردیم.

 

وی در پاسخ به اینکه چرا قبل از افتتاح و کار کارشناسی و نظارت بر ساخت و ساز آن انجام نشده که بعداز آبگیری دچار مشکل شد، گفت: نگویید که نظارت نشده چرا که گاهی مشاهده می کنیم که مثلا میلیاردها تومان برای ماهواره ای صرف و وسط کار مشکلش مشخص می شود لذا حق نداریم بگوییم نظارتی روی آن نشده چرا که بعضی چیزها در عمل خود را نشان می دهند.

 

پیمانکار مجبور به حل مشکل استخر با هزینه خودش است

سرپرست اداره ورزش و امور جوانان اسدآباد ادامه داد: بعداز آبگیری استخر که متوجه مشکل آن شدیم، پیمانکار را مجبور کردیم که به صورت اساسی مشکل را حل کند و این کار باید با هزینه خودش حل شود.

وی گفت: بنده فکر می کنم تمام مشکلاتی که کرونا برای ورزش داشت، این حسن را داشت که مشکل استخر بطور ریشه ای حل شود.

 

انتقاد سرپرست ورزش از انتشار عکسهای استخر در حال تعمیر

رجبی با انتقاد از انتشار عکس‌های گزارشات قبلی استخر، گفت: قرار نبود عکس های پروژه استخر که در حال تعمیر است، منتشر شود.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد در نشست خبری که در شبکه اجتماعی اینستاگرام برگزار کرد، در خصوص پروژه استخر شنای شهید سلیمانی در سال گذشته گفته: این پروژه یکی از مطالبات مهم مردم بود که بعداز ۲۶ سال به افتتاح رسید و به دلیل شیوع ویروس کرونا هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.

 

مجید درویشی ادامه داد: این پروژه جزء پروژه‌هایی است که به دلیل تحت فشار بودن برای تکمیل، دارای ایرادات فنی شده بود و ما این ایرادات را به پیمانکار بازگرداندیم تا برطرف و پروژه مجددا تحویل شود؛ البته بحث دیواره چینی و محوطه سازی آن تکمیل شده است.

 

وی با بیان اینکه برای ساخت استخر شهید سلیمانی ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده، افزود: هزینه تعمیرات آن هم تا یکسال که تحویل سازمان ورزش می شود، بر عهده پیمانکار است.

 

این امر قابل قبول نیست که مدت کوتاهی از افتتاح یک پروژه(با آن عظمت و حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی، بعداز ۲۶ سال کوتاهی در ساخت آن)، نگذشته و دچار چنین مشکلاتی شود و حتی استفاده ای هم از آن نشود.

اما بهرحال یک فرصت ضرب الاجلی به پیمانکار از سوی دادستانی داده شد که آن هم محقق نشده و مسئولان شهرستانی و حتی استانی نسبت به آن واکنشی نشان نمی‌دهند؛ و اینکه سرپرست اداره ورزش هم می گوید بنده تا تحویل کامل آن پاسخگوی این پروژه نیستیم، جای سؤال است.

 

آیا قرارداد پیمانکار پروژه بررسی شده و یا خیر؟  هزینه ای که قرار است بابت تعمیرات پرداخت شود، آیا واقعا” از جیب پیمانکار است؟

 

حداقل جای مطالبه از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، دادستانی و یا دیگر مسئولان است که در این زمینه ورود کنند و رسانه نیز بر اساس رسالتش منتظر پاسخ مسئولان محترم است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal