آخرین اخبار

20. مهر 1401 - 11:20   |   کد مطلب: 43403
مطالبه چندین ساله مردم شهرنشین اسدآباد از مسئولان؛
جولان سگ‌های ولگرد در کوچه و خیابانهای شهر آزاردهنده است/متولی امر کاری کند
جولان سگهای ولگرد در شبانه روز در خیابانها و کوچه های شهر اسدآباد را بی نظم و گلایه مردم این شهر را در پی داشته است که نیازمند رسیدگی از سوی ارگان مرتبط با این مشکل می باشد.

به گزارش آوای سیدجمال، یکی از معضلاتی که این روزها شهرنشینان در اسدآباد را آزار می دهد و هنوز متولیان امر برای حل این معضل چاره ای نیندیشیده اند، وجود و جولان سگهای ولگرد در سطح خیابان و به خصوص کوچه ها است.

یکی از شهروندان اسدآبادی در گلایه ای می گوید:  مدتی است که تعداد سگ های ولگرد در شهر افزایش یافته است و شاهد رفت و آمد آزادانه این حیوانات در معابر و خیابان ها هستیم  و از رفت و آمد فرزندانمان به کوچه می‌ترسیم که آسیبی به آنان برسد.

شهروند دیگری بیان می کند: شهرداری باید برای جمع آوری سگ های ولگرد چاره ای بیندیشد تا مردم از وجود آن ها در شهر واهمه نداشته باشند، البته رفت و آمد سگ های ولگرد موجب آلودگی محیط و هم چنین انتقال بیماری های مشترک بین انسان و حیوان می شود. هرچند این روزها جولان سگ های ولگرد در شهر نگرانی و نارضایتی مردم را موجب شده است.

یکی از همشهریان هم با اشاره به بازی کودکان خردسال در بیرون از خانه‌ها و بعضاً تردد اجباری اهالی در ساعتهای پایانی شب میگوید: از وقتی که خورشید غروب می کند تا صبح سگ های ولگرد در کوچه ها و خیابان های شهرستان پرسه می زنند و از ترس این سگ ها رفت و آمد مردم پیاده با مشکل مواجه شده و علاوه بر ترسی که ایجاد می کنند این سگ ها با پاره کردن کیسه های زباله، زباله ها را در کوچه و خیابان پخش می کنند و باعث ایجاد چهره زشت از شهر شده و علاوه بر آن بوی بد آن تمام محله را فرا گرفته و ناراحتی مردم را در پی دارد.

بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و… و جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری هاست.

البته باید توجه داشت، با استناد به بند ۳۱ ماده ۱۰ اساسنامه تشکیلات و سازمان دهیاری ها و شهرداریها، برای حفظ سلامت روانی شهروندان و رعایت هرچه بیشتر موازین اسلامی در خصوص رعایت حقوق حیوانات بر روش زنده گیری برای کنترل جمعیت سگ های ولگرد تأکید شده است.

اما متأسفانه علی رغم انتشار پیامهای مردمی بی شماری در این زمینه، همچنان مردم نسبت به وجو سگهای ولگرد به خصوص در شهرکها گلایه دارند و شهرداری هم پاسخگو نبوده است!
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal