آخرین اخبار

25. تير 1400 - 18:26   |   کد مطلب: 39497
از یک نویسنده اسدآبادی منتشر شد؛
معرفی دو عنوان کتاب به قلم حسن رحیمی‌روشن
مدیریت بحران‌های سیاسی اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران و تحولات سیاسی امنیتی ایران پس از انقلاب اسلامی؛ دو کتاب با موضوعات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی است که در سال اخیر از حسن رحیمی روشن، نویسنده اسدآبادی به چاپ رسیده است.

به گزارش آوای سیدجمال، حسن رحیمی‌روشن، استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان که از نویسندگان برجسته اسدآباد در عرصه سیاسی است که در این گزارش از وی یک کتاب دو جلدی را معرفی می‌کنیم.

 

کتاب تحولات سیاسی امنیتی ایران که در سال جاری منتشر شده، مربوط به سالهای ۱۳۵۷نا۱۳۹۷یعنی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که جلد اول آن در  293 صفحه و جلد دوم آن در 203 با موضوعات ادبیات و اقتصاد به چاپ رسیده و ناشر این کتاب دانشگاه بوعلی سینا است.

 

 

در بخشی از این کتابها نویسنده سعی بر این دارد که به‌صورت مستند، به تحولات سیاسی -امنیتی ایران پس از انقلاب تا سال 1397 بپردازد و همه تحولات امنیتی عمده و مهم ایران را پس از انقلاب اسلامی از ماه‌های پایانی سال 1357 تا پایان سال 1397 و حتی ماه‌های نخست سال1398 پوشش داده است.

 

 

جلد نخست این پژوهش شامل ده فصل است. در فصل‌های اول تا چهارم، به تحرکاتی که گرایش تجزیه‌طلبی داشته‌اند و به‌واقع موضوع سیاسی و امنیتی در سطح ملی که با تمامیت ارضی کشور مرتبط بوده، پرداخته‌شده است.

 

 

تحولات سال‌های 1368-1397 در جلد دوم همین اثر، مورد بازخوانی قرارگرفته است که فصل نخست، نگاهی به شکل­گیری و چگونگی پایان جنگ از ابتدا تا پذیرش قطعنامه 598 خواهیم داشت. پس از رحلت حضرت امام (ره) نخستین مسئله کشور در ماه‌های آغازین پایان جنگ، مذاکرات صلح با عراق بود.

 

 

کتاب دیگر حسن رحیمی‌روشن با عنوان "مدیریت بحران‌های سیاسی اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران" که در سال 99 توسط انتشارات دیدمان به چاپ رسیده، در 415 صفحه با موضوعات بین‌الملل، سیاست، فرهنگ و اجتماع است.

 

 

نویسنده در این پژوهش که شامل سه بخش و هفده فصل است، در بخش اول، با عنوان کلیات، شامل بررسی مفاهیم، نظریه‌ها و مکاتب مرتبط با بحران، ویژگی‌ها و انواع بحران و نظریه‌های مربوط به شکل‌گیری، ظهور، اوج و زوال بحران‌ها و مکاتب اصلی در حوزه مدیریت بحران اعم از اسلامی و غیراسلامی پرداخته، در بخش دوم با عنوان مدیریت بحران‌ها در دوره امام خمینی(ره) شامل یازده فصل است که به مدیریت بحران‌ها در دوره رهبری حضرت امام (ره) می‌پردازد و در بخش سوم و در قالب چهارفصل، به مدیریت بحران‌ها در دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای پرداخته می‌شود که شامل ماجرای میکونوس، تحرکات ساختارشکنانه مجلس ششم، آشوب‌های ۱۸ تیر ۱۳۷۸، انتخابات ریاست جمهوری دهم، و مسئله هسته‌ای است و در پایان، نتیجه‌گیری از کل مطالب به‌عمل‌آمده است.

انتهای پیام/ن

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal