آخرین اخبار

25. آبان 1402 - 8:49   |   کد مطلب: 46627
مدیر کتابخانه تخصصی دفاع مقدس استان همدان گفت: کتابخانه تخصصی دفاع مقدس استان همدان ۱۱ هزار جلد در قالب ۵ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب دارد.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از خبرگزاری بسیج زهرا مصلح خو در آستانه هفته کتاب، کتابخوانی و کتابداری، ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: ۱۷ سال است که در این کتابخانه به صورت جهادی فعالیت دارم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ به عنوان کتابدار برتر استان در کشور انتخاب شد، افزود: دلیل انتخاب رشته کتابداری برای تحصیل و کار، علاقه زیاد به کتاب و مطالعه است که از کودکی با تشویق مرحوم پدرم به وجود آمد و رشته کتابداری را به همین دلیل انتخاب کردم.

مدیر کتابخانه تخصصی دفاع مقدس استان همدان گفت: زمانی که نتیجه دانشگاه آمد، همزمان رشته کتابداری و حسابداری قبول شدم که با راهنمایی والدین و علاقه به کتاب و مطالعه رشته کتابداری را انتخاب کردم و این ۱۷ سال را برای شهدا و ذخیره‌ای برای آخرتم کار کتابداری در این کتابخانه می‌کنم.

وی با اشاره به کتابخانه تخصصی دفاع مقدس ابراز کرد: ما در پیام‌رسان ایتا، کانالی به نام گنجینه‌های دفاع مقدس داریم که به معرفی کتاب‌های دفاع مقدس به ویژه کتاب‌های استانی می‌پردازد.

مصلح‌خو با بیان اینکه ما هر ساله در هفته کتاب از اعضای فعال کتابخانه قدردانی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در طول سال چندین بار برای همکاران و مراجعین، مسابقه کتابخوانی برگزار می‌کنیم و با کتابخانه‌های دفاع مقدس سراسر کشور تبادل کتاب داریم و کتاب هدیه می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین به یکسری پایگاه‌های مقاومت و دانشگاه‌های داخل شهر هم کتاب دفاع مقدس هدیه دادیم و نیز به زندانیان بند نسوان همدان کتاب «زمانی برای عاشقی» برای مطالعه و مسابقه کتابخوانی هدیه دادیم.

مدیر کتابخانه تخصصی دفاع مقدس استان همدان گفت: کتابخانه تخصصی دفاع مقدس استان همدان ۱۱ هزار جلد در قالب ۵ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب دارد؛ ۹۰ درصد کتاب‌ها با موضوع دفاع مقدس است و مابقی با موضوعیت انقلاب و رهبری و تفسیر قرآن است.

وی در خصوص شرایط عضویت در کتابخانه بیان کرد: عضویت در کتابخانه کاملا رایگان و برای عموم آزاد است و برای عضویت دو قطعه عکس سه در چهار و یک کپی شناسنامه و کارت ملی نیاز است و به مدت یک هفته می‌توانند کتاب را به امانت ببرند و اگر بیشتر از یک هفته خواستند، می‌توانند تا سه بار تمدید کنند، در مجموع کتاب می‌تواند یک ماه به شرط تک نسخه نبودن دست افراد امانت باشد.

مصلح‌خو گفت: اعضای کتابخانه با توجه به مدرک تحصیلی بین ۳ تا ۶ جلد کتاب می‌توانند امانت ببرند و با افرادی که کار پژوهش انجام می‌دهند و یا پایان نامه دارند همکاری بیشتری می‌شود که بتوانند راحت از کتاب‌ها استفاده کنند و زمان امانت‌دهی برای این قشر نامحدود است.

وی با بیان اینکه دو سال است که کتابخانه ما با تمام کتابخانه‌های دفاع مقدس یکپارچه‌سازی شده و تمام کتاب‌ها وارد سایت آذرسا شده است، گفت: مراجعین می‌توانند کتاب مد نظر خود را در سایت  http://lib.iranhdm.ir جستجو کنند و بر حسب عنوان، موضوع، نویسنده و ... قابلیت جستجو دارد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal