آخرین اخبار

12. اسفند 1401 - 14:16   |   کد مطلب: 44581
حجت‌الاسلام مرتضی موحدی با بیان اینکه بخاطر کوتاهی مسئولان دید کارمندان مجرد ادارات مادی شده و تمایلی به ازدواج ندارند، گفت: امروز آن مسئولانی که مجدانه تلاش کردند سن ازدواج را بالا آورده و زاد و ولد را به این وانفسا رساندند، وظیفه دارند خرابکاری خود را جبران کنند، منتهی در این جبران یا خاموش‌اند یا حلزونی حرکت می‌کنند؛ بنده گله‌مندم.

به گزارش خبرنگار آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دوازدهم اسفند در این شهر، با قرائت دعای فرج امام زمان(عج)، توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به نامگذاری روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) با عنوان روز جوان اشاره و اظهار کرد:وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی این هفته را با عنوان هفته جوان و ازدواج بهنگام نامگذاری کرده و برای آن دستورالعمل و روزشمار معین کرده بود که متأسفانه در سطح شهر اسدآباد برنامه چشمگیری در این زمینه نداشتیم.

 

وی خطاب به فرماندار ادامه داد: مسئولان باید احساس تکلیف کند، همانطور که مجدانه تلاش کردند سن ازدواج را بالا آورده و زاد و ولد را به این وانفسا رساندند، همانان وظیفه دارند خرابکاری خود را جبران کنند، منتهی در این جبران یا خاموش‌اند یا حلزونی حرکت می‌کنند؛ بنده گله‌مندم. با اینکه مکرر تذکر داده و درخواست کردم، اما بعضی بنای بیدار شدن ندارند و در عمل کاری ندارند. باید به وظیفه قانونی و شرعی شان عمل کنند چرا که حقوق آن را می‌گیرند.

 

امام جمعه اسدآباد تأکید کرد: به خاطر کوتاهی مسئولان تکرار می‌کنم بخاطر کوتاهی آنان حتی  دید برخی کارمندان مجرد ادارات مادی شده و در زندگی شان توحید و خدا را فراموش کرده‌اند، از آنان سؤال می‌کنیم چرا ازدواج نمی‌کنی در پاسخشان خبری از توحید و خدا نیست و بنای بر ازدواج ندارند و می‌گویند با این گرانی چطور ازدواج کنیم؟

 

وی با انتقاد از این وضعیت گفت: برخی مسابقه چشم وهم چشمی گذاشته‌اند، با تشریفات بی‌خود برای خود تکلفات عدیده درست کرده و می‌گویند با این حقوق نمی‌رسد و باید یک میلیارد باشد که ازدواج کنیم، قطعا" با این تفکر و تکلف که شما درست کرده اید نمی‌شود ازدواج کرد.

 

حجت‌الاسلام موحدی تأکید کرد: آقایان مسئول شما موظف‌اید در خصوص ایمان کارمندان کار کنید، این سبک سبک زندگی اسلامی نیست، از بس  نمی‌شود راه انداخته و احساس بیچارگی کرده ایم، یک باور شده است.

 

وی با بیان اینکه برکت در ازدواج بی تکلف و آسان است، افزود: امروز جوانان ما در ذهن خود باورانده‌اند که بی تجملات نمی‌شود، ازدواج کرد. واقعا" مایه تأسف است که در اسدآباد چند صد کارمند و حقوق بگیر مجرد باشد. این مسئولین به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

 

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه ازدواج وارد شدن بر عرصه مجاهدت است، افزود: مسئولیت پذیری نشانه همت فرد است و جوانی که 30 سال و  25 سالی که ازدواج نمی‌کند، یک جای کار می‌لنگد.

 

وی یادآور شد: قبول داریم که مشکل در کشور هست  اما آیا باید با وجود آن زندگی نکرد؟

 

حجت‌الاسلام موحدی  با اشاره به سالروز شهادت شهید سید جمال‌الدین اسدآبادی، گفت: این روز فرصتی برای اسدآباد است که با برگزاری همایشی باشکوه، بدرخشد.
   انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal