آخرین اخبار

14. مرداد 1394 - 7:55   |   کد مطلب: 28011
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:اگر این مبلغ جز در زیرساخت‌های تولید کشور هزینه شود، خیانت است و در کشور هم آنقدر چاه طویل داریم که هر چه منابع را صرف آنها کنیم، پر نمی‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه دومین اجلاس مدیران شایسته کشور در سخنانی  با تأکید بر اینکه در دوره پساتحریم اگر کاری بتوان کرد تنها براساس اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: اگر به بخش خصوصی اعتماد کنیم و دست سرمایه‌گذاران ایرانی را ببوسیم، می‌توانیم برندهای متعددی را به دنیا معرفی کنیم.

وی با اشاره به تصویب قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور در مجلس، اظهار داشت: این قانون که اول اردیبهشت ماه تصویب شده دومین قانون - پس از قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار - است که می‌تواند در راستای اقتصاد مقاومتی، عرصه اقتصاد و تولید را متحول کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به صادرات کنسانتره سنگ آهن به قیمت 30 دلار و واردات 10 میلیون تن فولاد با قیمت بسیار بالاتر، گفت: اگر همین 10 میلیون تن فولاد را در کشور تولید کنیم، برای بخش بزرگی از لشکر بیکاران کشور اشتغال ایجاد خواهد شد.

نعمتی  با انتقاد از عدم اجرایی شدن قانون ثبت معادن با گذشت چهار سال از تصویب آن به برخی مشکلات بخش صنعت اشاره کرد و گفت: تعرفه 40 درصد برای خودرو یعنی باید کیفیت را کنار بگذاریم. در شرایط پساتحریم صنایع خودروسازی ما با مشکل جدی مواجه می‌شوند و در فضای جدید مجددا ویژه‌خواران برای مونتاژکاری راه افتاده اند اما مجلس این اجازه را نخواهد داد.

وی با تبریک و تقدیر از توافق هسته‌ای که با تلاش تیم هسته‌ای و دولت جدید حاصل شده است، به منابع ارزی چند ده میلیارد دلاری آزاد شده اشاره کرد و گفت: اگر این مبلغ جز در زیرساخت‌های تولید کشور هزینه شود، خیانت است و در کشور هم آنقدر چاه طویل داریم که هر چه منابع را صرف آنها کنیم، پر نمی‌شود.

منبع:رهیاب نیوز

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal