آخرین اخبار

13. مهر 1397 - 21:50   |   کد مطلب: 31384
دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز مسئله FATF برای نمایندگان مجلس، شفاف نیست چه برسد که آثار خود را بر بازار دلار بگذارد؛ سقوط قیمت دلار ارتباطی با این مسئله ندارد.

به گزارش آوای سیدجمال، اکبر رنجبر زاده در گفت‌وگو با خبرنگار نافع، در خصوص کاهش قیمت دلار در سطح کشور، اظهار کرد: در بحث مسئله افزایش قیمت دلار یک جو روانی حاکم بر جامعه و تبلیغات غلیظ و غیرواقعی رسانه‌های بیگانه موجب شد که برخی تشویق و ترغیب شده و اقدام به خرید و نگهداری دلار به‌ اندازه غیرنیاز کنند.

وی گفت: زمانی که دلار تا قیمت 19 هزار تومان بالا رفت، مردم اقدام به فروش آن کردند که افزایش عرضه نسبت به تقاضا توسط خود مردم یکی از دلایل سقوط قیمت دلار بود.

جو روانی حاکم بر جامعه صعود قیمت دلار را رقم زد/مسئله FATF تصویب نشده چطور بر کاهش دلار اثر داشته است؟!

دبیر هیأت رئیسه مجلس بیان کرد: از دیگر دلایل سقوط قیمت دلار تا حدودی موضع‌گیری ترامپ نسبت به ایران، تنها ماندن ترامپ در عرصه جهانی، اعلام همکاری برخی کشورها و ماندگاری آنان در مسیر برجام بود.

وی افزود: از طرفی سیاست‌های اعمالی و مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی کشور، تنظیم‌کننده بازار ارز محسوب می‌شود.

رنجبرزاده در ادامه تصریح کرد: هنوز مسئله FATF تصویب نشده و در دستور کار مجلس قرار دارد؛ اینکه برخی کاهش قیمت دلار را به این موضوع ربط می‌دهند اینگونه نیست.

وی ادامه داد: هنوز مسئله FATF برای ما نمایندگان که در مجلس هستیم، شفاف نیست چه برسد که آثار خود را بر بازار دلار بگذارد؛ بنابراین کاهش قیمت دلار بی‌ارتباط با این مسئله است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سقوط قیمت دلار برای مردم هم محرز است که این کاهش قیمت به خاطر وجود مشکل اقتصادی صددرصدی در کشور نیست؛ راه‌های مقابله‌ای بسیاری از منظر نظام، دولت و مجلس تنظیم و تدوین‌شده که ما دچار مشکل شدید نشویم.

صادرات غیرنفتی ما در 6 ماه گذشته 23 هزار دلار بوده است

وی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی طی 6 ماه گذشته 23 هزار دلار بوده و منابع ارزی ما بیشتر از گذشته است، یادآور شد: افزایش قیمت دلار هم جنگ روانی بود که رسانه‌های مختلف به آن پرداختند.

رنجبرزاده با بیان اینکه مشکلی در تأمین کالاهای اساسی مردم نداریم، اظهار کرد: آنچه طی ماه‌های آینده خود را نشان خواهد داد به چالش کشیده شدن ترامپ رئیس‌جمهور آمریکاست.

وی با بیان ینکه رئیس جمهور آمریکا به این دل خوش کرده که کشور ما را دچار مشکل می‌کند، گفت: به فضل الهی با کنترل بازار، روابط خوب با کشورها، همکاری مردم و تدبیر مسئولان ما می‌توانیم از این مانع عبور کنیم.

ایران با وجود تحریم‌های آمریکا همچنان با صلابت ایستاده است

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی کشور ایران بعد از گذشت 6 ماه فریاد زدن آمریکا در خصوص تحریم‌ها علیه ایران و خروج او از برجام همچنان با صلابت به کار خود ادامه می‌دهد، مردم متوجه این امر هستند و سودجویان هم خواهند فهمید که تعیین قیمت ارز با آنها نیست.

وی افزود: مردم باید بدانند که محدوده قیمت دلار از 8 هزار تومان تا 11 هزار تومان خواهد بود و از این بالاتر نخواهد رفت.

رنجبرزاده در پایان تصریح کرد: در بحث دلار صعود قیمت کاذب بود و سقوط قیمت نیز طبیعتاً به دنبال روشن‌تر شدن قضایا برای مردم به حالت اولیه برمی‌گردد.

انتهای پیام/ن

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal