آخرین اخبار

24. مرداد 1394 - 7:24   |   کد مطلب: 28199
استاندار همدان با بیان اینکه لالجین تنها شهر دنیاست که به عنوان پایتخت سفال ثبت شده یادآور شد: از سوی دیگر همدان مهد ظهور علما و بزرگانی بوده که زبانزد هستند.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از فارس از همدان، محمدناصر نیکبخت در نشست تخصصی با مستندسازان کشور در هتل بین‌المللی باباطاهر اظهار کرد: همدان یکی از منحصر به فردترین شهرهای ایران به لحاظ دارا بودن جاذبه‌های گردشگری است.

وی افزود: همدان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیاست که این قابلیت می‌تواند بهترین بستر برای شناساندن این شهر به گردشگران داخلی و خارجی باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه استان بیش از یک‌هزار و 800 اثر تاریخی، طبیعی و جاذبه گردشگری در همدان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این استان توانایی تبدیل شدن به یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری کشور را دارد.

وی با بیان اینکه همدان به جز دریا همه امکانات گردشگری را دارد، گفت: به دنبال این هستیم که همدان از مسیر و محل عبور مسافران به مقصد اصلی گردشگری تبدیل شود.

نیکبخت با اشاره به اینکه امکانات و قابلیت‌هایی که در استان وجود دارد برای جذب بیشتر گردشگران مغفول مانده است گفت: باید برای معرفی استان همدان از ابرازهای بهتری بهره گرفت.

استاندار همدان تصریح کرد: شرایط آب و هوایی، وجود مسیر دسترسی به مرکز و امکانات زیرساختی فرودگاهی، ریلی و جاده‌ای، همدان را به یکی از بهترین شهرهای ایران تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه لالجین تنها شهر دنیاست که به عنوان پایتخت سفال ثبت شده یادآور شد: از سوی دیگر همدان مهد ظهور علما و بزرگانی بوده که زبانزد هستند.

استاندار همدان گفت: این قابلیت‌ها بهترین بستر برای معرفی همدان به مردم داخل و حتی خارج از کشور است.

وی خطاب به مستندسازان حاضر در جلسه با اشاره به اینکه همکاری با شما برای ما افتخار بزرگی است، افزود: به طور حتم افتخار بزرگی نیز نصیب کسانی خواهد شد که در طرح‌های مختلف برند و نام بلند همدان را معرفی می‌کنند.

نیکبخت با بیان اینکه به همت رئیس رسانه ملی و شبکه مستند شرایطی فراهم شده تا یکی از جاذبه‌های مهم کشور معرفی شود افزود: ما به دنبال این هستیم تا خدمت بزرگی را به سرزمین خود کنیم که قطعاً مستندسازان با فعالیت‌های خود در این هدف سهیم خواهند شد.

گفتنی است 80 مستندساز برجسته کشور به همراه دست‌اندرکاران شبکه مستند به همدان سفر کرده‌اند تا از نزدیک با قابلیت‌های موجود استان در زمینه گردشگری و صنایع دستی آشنا شوند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal