آخرین اخبار

5. شهريور 1394 - 7:51   |   کد مطلب: 28478
از سوی انتشارات «دلیل ما»
کتاب «علی‌بن موسی امام رضا(ع)» منتشر شد
کتاب «علی‌بن‌موسی امام رضا (ع)» مجموعه‌ای کامل پیرامون این امام همام به قلم مرضیه محمدزاده از سوی انتشارات دلیل ما منتشر شد.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از فارس، کتاب «علی بن موسی امام رضا (ع)» تالیف مرضیه محمدزاده از سوی انتشارات دلیل ما منتشر شده است.

 

این کتاب مجموعه‌ای کامل درباره ثامن الائمه (ع) در 4 فصل است. در فصل اول با نگاهی گذرا به حکومت امویان و پیدایش عباسیان، مباحثی همچون شکل گیری نهضت عباسیان و اندیشه مهدویت در شکل گیری و تقابل با آن و فرقه کیسانیه مطرح شده و ارتباطات امام صادق و امام کاظم (علیهما السلام) با عباسیان بیان شده است.

 

 

دومین فصل به زندگانی تاریخی امام رضا (ع) اختصاص دارد از جمله: نسب و القاب امام، نصوص و دلایل امامت، علم و دانش و روش اخلاقی امام، دعا و عبادت، بردباری و گذشت، عدم همکاری با حکومت.

 

در این فصل ظهور فرقه واقفیه و زندگی امام در دوران هارون، امین و مامون بررسی شده است. تصمیم مامون به تبعید حضرت از مدینه به مرو و برنامه ولایت عهدی برای ایشان، اهداف مامون از این پیشنهاد، مخالفان ولایت عهدی، شهادت امام رضا (ع و آرامگاه ایشان، کیفیت زیارت، تاریخ تشیع در ایران و اصحاب و راویان احادیث امام رضا (ع) از عناوینی است که در فصل دوم مطرح شده‌اند.

 

 

فصل سوم به تبیین زندگی معرفتی و فکر هشتمین نور الهی پرداخته و نمونه‌هایی از تالیفات حضرت و مناظرات امام با ادیان و فرق و مذاهب مختلف را شرح داده است. همچنین مباحث کلامی در باب توحید و امامت از لسان علی بن موسی الرضا (ع) نقل شده و تفسیر آیاتی چند از قرآن در کلام ثامن الائمه (ع) بیان گردیده است. فقه و احکام، جهان بینی، اخلاق و عزاداری بر امام حسین (علیه السلام) از عناوین دیگر این فصل است.

 

ادبیات در محضر امام هشتم در فصل چهارم مطرح شده است. در این فصل اشعار و اندرزهای اخلاقی اجتماعی منسوب به امام رضا (ع) آورده شده و درکنار آن، اشعار شاعران عرب و پارس در مدح و رثای ثامن الائمه (ع) ذکر شده است.

 

این کتاب در 840 صفحه وزیری توسط دکتر مرضیه محمدزاده تالیف شده و انتشارات دلیل ما آن را چاپ و نشر کرده و به مناسبت ایام ولادت حضرت رضا (ع) ارسال رایگان پستی برای این کتاب در نظر گرفته است.

 

علاقه‌مندان به تهیه این این کتاب می‌توانند با شماره تلفن‌های 02537744988 – 02537733413  تماس بگیرند.‌

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal