آخرین اخبار

29. دى 1394 - 14:16   |   کد مطلب: 29885
فرماندار اسدآباد خطاب به کاندیداهای مجلس:
قانون‌گذار نباید قانون‌شکن باشند/وعده و وعیدهای دروغین ندهید
فرماندار اسدآباد گفت: کاندیداهای مجلس در واقع افرادی هستند که در آینده در صورت رأی حداکثری، به عنوان قانون‌گذار خواهند بود و نباید با تخطی در قانون از همین الان خود موجب بی‌قانونی در جامعه شوند.

به گزارش آوای سیدجمال، مسعود بکائی در شورای اداری شهرستان اسدآباد با اشاره به روند انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در اسدآباد، اظهار کرد: طبق روز شمار انتخاباتی در این شهرستان هیئت اجرایی تشکیل و از بین 30 معتمد 8 نفر به عنوان نماینده معتمدین انتخاب شدند که در بخش اداری اعضای این هیئت 13 نفر خواهند بود.

 

وی با بیان اینکه 20 نفر داوطلب مجلس شورای اسلامی در اسدآباد ثبت‌نام کردند، افزود: این تعداد در مرحله اول از سوی هیئت اجرایی تأیید صلاحیت شده و در مرحله دوم از سوی شورای نگهبان 12 نفر تأیید صلاحیت و مابقی عدم احراز و یا رد صلاحیت شدند.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد ادامه داد: با توجه به اینکه 12 هزار نفر نامزد مجلس شورای اسلامی از سراسر کشور ثبت‌نام کرده بودند، قطعا" برای بررسی صلاحیت‌ها با توجه به حجم بالای ثبت‌نامی‌ها زمان زیادی باید صرف می‌شد و احتمال اینکه بعضی از نامزدهای رد و یا عدم احراز صلاحیت شده تأیید شوند، وجود دارد.

 

  وی خاطرنشان کرد: این مرحله از بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان به عنوان لیست نهایی نیست و لیست نهایی صلاحیت‌ها در 27 بهمن ماه اعلام خواهد شد.

 

بکائی تصریح کرد: بیشتر داوطلبان مجلسی که عدم احراز صلاحیت شدند، نیروهای جوانی بودند که به تازگی مشغول به کاری شده و یکی از دلایل عدم احراز صلاحیت آن‌ها، عدم شناختی بود که شورای نگهبان از آن‌ها نداشت.

 

وی با  تذکری به کاندیداهای مجلسی که تبلیغات زودهنگام و یا تخلف انتخاباتی دارند، گفت: انتظار می‌رود که کاندیداها با مروری بر قانون انتخابات مطالعاتی را در این زمینه داشته باشند.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد یادآور شد: کاندیداهای مجلس در واقع افرادی هستند که در آینده در صورت رأی حداکثری، به عنوان قانون‌گذار خواهند بود و نباید با تخطی در قانون از همین الان خود موجب بی‌قانونی در جامعه شوند.

 

وی با بیان اینکه دولت مجری انتخابات است، افزود: هر اداره‌ای موظف است در حد توان خود امکانات، تجهیزات و حتی نیروی انسانی و خودرویی را در اختیار ستاد انتخابات شهرستان قرار دهد.

 

بکائی تأکید کرد: در قانون به صراحت نیامده که مدیر خارج از ساعت کاری نمی‌تواند برای کاندیدایی تبلیغات کند، اما با توجه به اینکه ممکن است سؤ برداشت‌هایی از حضور مدیران در تبلیغات هر کاندیدایی شود و در برگزاری انتخابات اختلال ایجاد کند، باید مدیران و کارکنان ادارات در ساعات غیراداری نیز از تبلیغات انتخاباتی پرهیز کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود به اجرایی شدن برجام و تلاش‌های دولت در این زمینه اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید در وضعیت بحرانی این دولت را در دست گرفت و در واقع زمانی بود که از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی در حال فروپاشی بود.

 

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه در طی دو سال اخیر دولت تدبیر و امید توانست امیدها را در بین جامعه افزایش دهد، گفت: یکی از موفقیت‌های برجام به نتیجه رسیدن مذاکرات در مسائل هسته‌ای بود که این افتخاری برای دولت تدبیر و امید است.

 

وی با بیان اینکه یکی از دلایل موفقیت ایران در برجام، حرفه‌ای بودن تیم مذاکره کننده و دیپلماسی بوده است، گفت: اگر در دولت‌های گذشته در مذاکرات با دیگر کشورها موفق نبودیم یکی از دلایل آن ضعفی بود که در تیم مذاکر کننده وجود داشت و با وجود تیم دیپلماسی در دولت تدبیر و امید توانستیم حرف برای گفتن داشته باشیم.

 

وی در پایان سخنان خود بر شرکت مدیران در برنامه‌های دهه فجر و راهپیمایی 22 بهمن تأکید کرد و گفت: با اجرایی شدن برجام و تزریق اعتبارات مدیران باید در جذب تخصیص اعتبارات تلاش بیشتری داشته باشند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal