آخرین اخبار

30. بهمن 1394 - 21:56   |   کد مطلب: 30283
رئیس سازمان دانش‌آموزی استان همدان گفت: هدف مجلس دانش‌آموزی ترویج فرهنگ گفت‌وگو و مشورت بین دانش‌آموزان است.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز انتخابات مجلس دانش‌آموزی در همدان با حضور نماینده مجلس دانش‌آموزی کشور برگزار شد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان همدان در این مراسم اظهار کرد: مجلس دانش‌آموزی نهادی صنفی بوده که از سال 1380 و بر اساس آیین‌نامه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش شکل گرفته است.

امید محمودی گفت: این مجلس متشکل از 150 نماینده است که هر دو سال یکبار از میان دانش‌آموزان سراسر کشور و در پی برگزاری انتخابات سراسری مرحله‌ای که به ترتیب در سطح مدارس، مناطق آموزش و پرورش استان‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در هر دوره دو ساله با تعداد 145 نماینده عادی، چهار نماینده دانش‌آموزان اقلیت و یک نماینده استثنایی در هر دوره به طول می‌انجامد که امکان طرح نظرات خود را در قالب چهار نشست ملی که در فواصل 6 ماهه برگزار می‌شود خواهد داشت.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان همدان تصریح کرد: به منظور اجرای ماده 5 آیین‎نامه تشکیل مجلس دانش‌آموزی مصوب ششصد و هفتاد و دومین جلسه شورای آموزش و پرورش مورخ 23 اسفند ماه سال 1380 آیین‌نامه داخلی مجلس تهیه شد.

وی با اشاره به اهداف مجلس دانش‌آموزی بیان داشت: از جمله اهداف این مجلس ترویج فرهنگ مشارکت‎جویی، تعاون و همکاری، مسئولیت‌پذیری و زمینه‎سازی برای مشارکت فکری و عملی دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف آموزش و پرورش، ترویج فرهنگ گفت‌وگو و مشورت بین دانش‌آموزان و... است.

محمودی بهره‌گیری از نظرات دانش‌آموزان در اصلاح قوانین و مقررات و طرح و برنامه‌های مرتبط با آن‌ها، آشنا کردن دانش‌آموزان با مقوله‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی را از جمله اهداف دیگر مجلس دانش‌آموزی دانست.

وی گفت: بررسی و تعیین شیوه‌های تکریم و تجلیل دانش‌آموزان از مقام و منزلت معلم، بررسی پیرامون مسائل نوجوانان در خصوص کار و آینده شغلی، تبادل تجربه با مجالس دانش‌آموزی از وظایف مجلس دانش‌آموزی است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal