آخرین اخبار

17. اسفند 1394 - 10:50   |   کد مطلب: 30494
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به صحبت های حسن روحانی مبنی بر اینکه "مردم به خوبی برجام را لمس می کنند" بیان کردند: برجام تاکنون تغییراتی در زندگی مردم ایجاد نکرده است.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از زاهدانه، "با وجود گذشت بیش از45 روز از اجرای برجام هیچ تغییری در اقتصاد کشور ایجاد نشده است" این جمله ای است که منتقدان حسن روحانی این روزها به طور گسترده ای در رسانه ها و محافل مختلف مطرح می کنند، اما رئیس جمهور آن را قبول ندارد و در یک نشست خبری در پاسخ به خبرنگار یک رسانه انگلیسی که گفته بود برجام تاثیری بر اقتصاد کشور نگذاشته و به نظر می رسد فقط محدوده اثر گذاری آن بر خیابان پاستور بوده است، گفت: «مردمی که سوار هواپیما می‌شوند برجام را لمس می‌کنند. مردم ما برجام را در قطار هم حس می‌کنند. مردم به خوبی برجام را لمس می کنند. هم سانتریفیوژ در فردو و نطنز می چرخد و هم بانک مرکزی می‌چرخد؛ وزارت صنایع در آخرین گزارش می‌گوید با 102 شرکت خارجی برای سرمایه گذاری مذاکرات را به اتمام رساندیم و همه چیز آشکار است؛ برجام یک مثل آفتاب تابان است چشم ها را باید باز کرد.»
در این راستا خبرنگارما به سراغ دوتن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سیستان وبلوچستان می رود تا نظر آنان را در این خصوص جویا شود.

برجام تاکنون هیچ اثری در سیستان وبلوچستان نداشته است
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه این اطلاعات را مشاوران و مسئولین به رئیس جمهور می دهند، گفت: امیدواری در مردم ایجاد شده است اما اینکه مردم به وضوح چیزی را مشاهده و لمس کنند اتفاق نیفتاده است.
حسینلی شهریاری افزود: در سیستان و بلوچستان با توجه به مشکلات معیشتی و بیکاری موجود باید گفت متاسفانه هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده از اینرو امیدواریم صحبت های رئیس جمهور تعبیر شود و شاهد اتفاقات خوشایندی باشیم.
وی با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ایران هیچگاه کم نخواهد شد، بیان کرد: اکثر کارشکنی ها در این راستا از سوی آمریکا بوده است.
شهریاری در خصوص اثراتی که برجام برجای گذاشته است نیز اظهار داشت: برجام باعث برقراری ارتباط با کشورهای اروپایی شد و هنوز اتفاقی در روند زندگی مردم مشاهده نشده است.

چنین چیزی تحقق پیدا نکرده است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه در این خصوص بیان کرد: باید از مردم پرسید که آیا عملا چنین تغییری را احساس کرده و اثر آن را در زندگی خود دیده اند؟
نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه ای در راستای عمل به اقدامات انجام شده از دو طرف مقابل در مورد برجام گفت: در این جلسه تمام اقدمات انجام شده از طرف ایران و همچنین طرف مقابل مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا اهم اقدامات انجام شده مشخص شود.
سید باقر حسینی افزود: شاید به قول رئیس جمهور تورم در بهمن ماه نداشتیم و این گفته تا حدودی قابل قبول است چرا که با افزایش قیمت مواجه نشدیم اما در مابقی موارد نیز تغییرات اساسی در زندگی مردم ایجاد نشده و چنین چیزی تحقق پیدا نکرده است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal