آخرین اخبار

10. فروردين 1395 - 15:20   |   کد مطلب: 30571
رئیس میراث فرهنگی اسدآباد خبر داد:
اقامت 15027 نفر در اسدآباد در تعطیلات نورز امسال
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد گفت: 15 هزار و 27 نفر مسافر در مهمانپذیر ـ مدارس ـ خوابگاه اداره ورزش و جوانان و نمازخانه شهرداری ـ پارک ها به صورت موقت و شبانه اقامت داشتند.

به گزارش آوای سیدجمال؛ کامران اکبری‌شایگان در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه خدمات مختلفی در ایام اتعطیلات نوروز به کمسافران نوروزی ارائه شد، گفت: طرح نوروزی امسال از 26 اسفندماه سال 94 آغاز و تا پایان 14 فروردین ادامه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به اینکه مسافران زیادی در این ایام از  اماکن تاریخی و فرهنگی اسدآباد بازدید کردند، افزود: این شهرستان بیش از 150 اثر تاریخی و فرهنگی دارد که شامل موزه، کتیبه آقاجنبلاغی، روستاهای هدف گردشگری مانند ملحمدره، حبشی و ویرایی است.

 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد با اشاره به چاپ 3 عدد بنر تبریک نوروز به مسافران و مهمانان نوروزی، گفت: تعداد 3 عدد بنر نیز برای معرفی آثار و مناطق گردشگری شهرستان چاپ و در ورودی و خروجی شهر نصب شده بود.

 

وی با بیان اینکه بنرهایی خوش آمد گویی به گویش و زبانهای مختلف نیز در ورودی و خروجی شهر نصب شده بود، گفت: با اجرای موسیقی محلی در زمان تحویل سال از از مسافران نوروزی در ورودی شهر استقبال شد.

 

اکبری‌شایگان همچنین به برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع گردشگری و آثار تاریخی بازدید شده از شهرستان،  گزارش نویسی از آداب و مراسمات اجرا شده شهرستان، مسابقه مخصوص دوره دبستان در خصوص قصه های مادربزرگ، اجرا و برپایی نمایشگاه صنایع دستی را از دیگر فعالیتهای ستاد خدمات سفر نوروزی برشمرد.

 

وی گفت: 15 هزار و 27 نفر مسافر در  مهمانپذیر ـ مدارس ـ خوابگاه اداره ورزش و جوانان و نمازخانه شهرداری ـ پارک  ها به صورت موقت و شبانه اقامت داشتند.

 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد یادآور شد: یک مهمانپذیر ـ سه مدرسه آموزش و پرورش و خوابگاه اداره ورزش و جوانان شهرستان جهت اسکان مسافران نوروزی آمادگی کامل داشتند.

 

وی از برپایی سفره هفت سین در ورودی شهر اسدآباد توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: 3 مورد بازدید اکیپی پایانه ها ، شرکت نفت و میراث فرهنگی از جایگاه های سوخت انجام شد.

اکبری‌شایگان به چاپ و توزیع سه هزار نسخه زندگینامه سید جمال‌الدین اسدآبادی و پنج نسخه هزار نقشه راهنمای گردشگری شهرستان  در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد.                                      

 

وی به چاپ و توزیع سه هزار نسخه زندگینامه سید جمال‌الدین اسدآبادی و پنج نسخه هزار نقشه راهنمای گردشگری شهرستان  در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد.                                     

 

رئیس میراث فرهنگی اسدآباد با اشاره به اینکه در طی ایام نوروز به صورت اکیپی و انفرادی 29 مورد بازدید و سرکشی از واحد های بین راهی ، اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی داشته‌ایم، گفت: در این طرح 2 مورد تشویق و 2 مورد اخطار کتبی داده شد.

 

وی از بازدید 19 هزار و 903 نفر مسافر و گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، تفریحی و توریستی شهرستان اسدآباد خبر داد و اظهار کرد: این تعداد بازدید در طی هشت روز از ایام نوروز امسال بوده است.

 

اکبری شایگان خاطرنشان کرد: امسال در ایام تعطیلات نوروز  در مقایسه با پارسال 10 درصد افزایش بازدید کننده و اقامت مسافران نوروزی را داشتیم.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal