آخرین اخبار

12. فروردين 1395 - 13:31   |   کد مطلب: 30588
رئیس اداره محیط زیست اسدآباد در هشداری به خانواده های اسدآبادی گفت: طبیعت حیات زندگی انسان است و نباید با تخریب آن موجب به خطر انداختن زندگی خود شویم و در این روز به جزء یک رد پا چیز دیگری از خود در دامن آن جا نگذارید.

به گزارش آوای سیدجمال؛ رامین رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با تبریک سال نو  و روز طبیعت، اظهار کرد: روز 13 فروردین ماه روز طبیعت نامگذاری شده و این نشان از اهمیت طبیعت و سرسبزی در ایران است.

 

وی با بیان اینکه منطقه حفاظت شده آلموبلاغ، امامزاده پیرسلمان و منطقه شکار الوند جزء مناطق محیط زیستی در شهرستان اسدآباد محسوب یشوند، تصریح کرد: البته مناطقی دیگر در این شهرستان وجود دارد که به عنوان منطقه گردشگری است.

 

رئیس اداره محیط زیست اسدآباد با اشاره به اینکه مهمترین نکته ای در روز طبیعت باید به آن اهمیت داد، نریختن زباه در سطح محیط زیست طبیعت است، گفت:  مرم باید زباله ها را در داخل کیسه‌های زباله ریخته و کیسه زباله را با خود به شهر باز گردانند و در دامن طبیعت جا نگذارند.

 

وی با بیان اینکه شعار محیط زیست در روز طبیعت این است که یک گردشگر نباید به جزء رد پا چیزی در دامن طبیعت جا بگذرد، تأکید کرد: باید مردم طبیعت را همچون خانه خود بدانند و زباله ها در آن را نکنند.

 

رمضانی با تأکید بر اینکه روشن کردن آتش در طبیعت به خصوص مناطقی که جنگلی و مرتع ممنوع است، افزود: در صوتری که در مکانی آتش روشن کردند آن را حتما خاموش کنند.

 

وی از مردم  و خانواده‌ها خواست از شکستن شاخه درختان، از بین بردن شکوفه ها و سبزه ها خودداری کنند و حداقل الامکان در فضای بنشینند که کمترین آسیب را به طبیعت می‌زند.

 

رئیس اداره محیط زیست اسدآباد از خانواده ها خواست از آزار رساندن به موجودات و جانوران  خود داری کرده و ماهی های قرمز را در تالاب ها و رودخانه‌های طبیعی رها نکنند چرا که این ماهی‌ها یک نوع انگل دارند که آلودگی را وارد محیط طبیعی می‌کنند و باید این نوع ماهی‌ها را در حوضچه‌های خانگی  و یا  میادین رها کنند.

 

وی با بیان اینکه اگر تخلفی را در روز طبیعت مشاهد کردند، از طریق سامانه 1540 اطلاع دهند تا برخورد با متخلفان انجام شود.

 

رمضانی با اشاره به اینکه گشت‌های محیط زیست فردا در آماده باش هستند، گفت: فردا کیسه‌های زباله  و برشور های تبلیغاتی در بین گردشگران و مسافران نوروزی و خانواده ها توزیع  می‌شود.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal