آخرین اخبار

29. ارديبهشت 1395 - 10:46   |   کد مطلب: 31196
رئیس دانشگاه سیدجمال‎الدین در اسدآباد با اشاره به اینکه فضای کسب و کار باید توسط دانشجو ایجاد شود، گفت: پیوند محکم و دقیق دانشگاه و صنعت که تاکنون محقق نشده نیز می‌تواند به حل بسیاری از مباحث کمک کند.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، فرامرز میرزایی ظهر امروز در جلسه «اشتغال و دانشجو» در دانشگاه بوعلی با اشاره به اینکه زندگی انسان مترادف با داشتن شغل دیده می‌شود، اظهار کرد: انسان بیکار از ماهیت بودن خارج می‌شود چرا که بدون شغل امکان خیلی از مسائل وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه دوره تبدیل دانش به مهارت در طی مدت 6 ماه تا یک سال یک ضرورت و نیاز است، افزود: این مهم در کشورهای مختلف دنیا انجام شده و جواب داده است.

رئیس دانشگاه سید جمال‎الدین در اسدآباد با اشاره به اینکه اهداف دانش را باید به اهداف مهارت تبدیل کرد، خاطرنشان کرد: بودجه دانشگاه سیدجمال از بودجه خرید یک آپارتمان در تهران کمتر است و کار در این اوضاع وحشتناک و تلخ است.

وی ادامه داد: با این شرایط رئیس دانشگاه همه توان خود را برای جذب اعتبار برای پرداخت حقوق پرسنل می‌گذارد و باعث می‎شود دیگر امور کمرنگ شود.

میرزایی با تاکید بر اینکه در جامعه یافتن شغل از ایجاد شغل سخت‎تر است، تأکید کرد: دانشجو باید چگونه کار ایجاد کردن و کارآفرینی را یاد بگیرد.

وی با انتقاد از تأسیس یک شبه دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: با تأسیس دانشگاه فرهنگیان و بورس داشتن این دانشگاه، اکنون دانشگاه بوعلی اجازه تربیت معلم را ندارد اما دانشگاه فرهنگیان معلم تربیت می‌کند و بورس دارد.

رئیس دانشگاه سید جمال‎الدین در اسدآباد با اشاره به اینکه فضای کسب و کار باید توسط دانشجو ایجاد شود، افزود: پیوند محکم و دقیق دانشگاه و صنعت می‎تواند به حل بسیاری از مباحث کمک کند.

رئیس اسبق دانشگاه بوعلی نیز با بیان اینکه ارتباط دانشگاه با صنعت در بخش اشتغالزایی می‌تواند مؤثر باشد، گفت: ادغام وزارت علوم و صنعت می‌تواند در راستای حل مشکلات مؤثر باشد.

داوود حبیبی با بیان اینکه 80 درصد بودجه دانشگاه سهم پرداخت حقوق پرسنل در دانشگاه می‌شود، خاطرنشان کرد: در کنار تأثیرگذاری، مجموعه دانشگاه از جامعه نیز تأثیر می‌گیرد و مشکلات اشتغال و بیکاری بر آن تأثیر می‌گذارد.

وی با انتقاد از نحوه تقسیم درست بودجه تصریح کرد: در سال گذشته بودجه فرهنگی کشور 6 هزار میلیارد تومان بوده که از این رقم 13 درصد به وزارت فرهنگ و 87 درصد بودجه به دیگر مؤسسات داده شده است، در بحث بودجه دانشگاه و پژوهش نیز رویه همین است.

رئیس اسبق دانشگاه بوعلی سینا با تأکید بر اینکه اخلاق‎محوری در جامعه کمرنگ شده است، افزود: در جامعه امروز شایسته‎سالاری دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal