آخرین اخبار

26. آذر 1397 - 16:11   |   کد مطلب: 31734
رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اسدآباد:
بنای سیدجمال موزه شود
رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اسدآباد گفت: بنای سیدجمال‌الدین اسدآبادی به عنوان یک مرکز فرهنگی باید تبدیل به موزه شود.

به گزارش آوای سیدجمال، کامران شایگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به بنای سید جمال‌الدین اسدآبادی که باید به موزه تبدیل شود اظهار کرد: سال 1353 انجمن آثار ملی ایران خانه پدری سیدجمال که تقریبا تخریب شده بود را خریداری و بازسازی می‌کند و از آن موقع تا سال 1372 تحویل میراث می‌شود.

وی ادامه داد: تا آن زمان میراث فرهنگی مدتی زیر نظر وزارت ارشاد می‌رود و همان زمان که میراث فرهنگی یکی از معاونت‌های وزارت ارشاد بود، نماینده وقت شهرستان با وجود مخالفت مدیرکل میراث فرهنگی، خانه سید جمال را تخریب و اقدام به توسعه مجموعه به عنوان بنای یادبود سیدجمال الدین می‌کند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اسدآباد یادآور شد: سال 84 میراث فرهنگی از اداره ارشاد جدا می‌شود و میراث فرهنگی مجدداً معاونت نهاد ریاست جمهوری شده و ادعا می‌کند ملک سید جمال‌الدین از آن میراث فرهنگی است.

وی ادامه داد: بنای یادبود سید جمال‌الدین که توسط ارشاد به دانشگاه تبدیل شده بود، قسمتی از آن میراث فرهنگی می‌شود و قسمتی که بخش اعظم مجموعه است، در اختیار دانشگاه فرهنگ و هنر ارشاد قرار می‌گیرد.

شایگان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگ و هنر و مدیریت وقت آن لطمات زیادی به ساختمان زد، بیان کرد: این عمارت با سبک قاجاری با اتاق‌های کوچک و رواق‌های زیبایی ساخته شده بود.

وی با اشاره به اینکه مدیر وقت دانشگاه فرهنگ و هنر اتاق‌های کوچک برای ایجاد کلاس یکی کرده و قسمت نمایشگاهی پایین را تقسیم‌بندی کردند، خاطرنشان کرد: رواق‌های داخل حیاط این بنا را تبدیل به سرویس دستشویی کردند و مجموعه تقریباً از زیبایی خود خارج شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اسدآباد یادآور شد: بنده نمی‌گویم باید این مجموعه را به میراث می‌دادند اما طبق یک روال کاری باید یا تحویل میراث فرهنگی و یا تبدیل به فرهنگسرا می‌شد که بنا صدمه نبیند.

وی ادامه داد: من به نماینده وقت و رئیس فرهنگ و هنر آن موقع نیز گفتم هر جایی می‌توان دانشگاه ایجاد کرد اما هر جایی نمی‌توان موزه برپا کرد زیرا بخش فرهنگی هر جایی نمی‌تواند برود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal