آخرین اخبار

14. فروردين 1398 - 11:50   |   کد مطلب: 32271
نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه 8 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی اسدآباد بر اثر بارندگی‌های اخیر غیر قابل کشت شده‌ است گفت: مجلس و دولت باید به تکالیف خود در حوزه جبران به‌موقع خسارت سیل‌زدگان و آسیب‌دیدگان اقدام کنند.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر رنجبرزاده امشب در ستاد مدیریت بحران استان همدان اظهار کرد: همدان سومین استان پربارش بود که همین حجم بارندگی می‌توانست در استان بحران ایجاد کند اما به لطف خدا و همراهی تمام نیروها در استان شاهد مدیریت موضوع بودیم.

 

وی با اینکه بارش‌های اخیر در استان نعمت بزرگی بود و نباید بگذاریم این نعمت به نقمت تبدیل شود گفت: در همین راستا مجلس و دولت باید به تکالیف خود در حوزه جبران به موقع خسارت سیل‌زدگان و آسیب‌دیدگان اقدام کنند.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران کشور افزود: امیدواریم سریع نسبت به تخصیص بودجه مورد نیاز برای جبران خسارات اقدام شود.

 

وی ادامه داد: بارندگی‌های اخیر در کشور به ویژه استان همدان نعمت بزرگی بود و باید با اقدام به موقع خود زمینه ماندگاری این حلاوت و شیرینی نعمت بزرگ خدا را مهیا کنیم.

 

رنجبرزاده با اشاره به اینکه برخی از خسارات موجود در کشور و استان ناشی از عدم توجه دولت و مردم به ساخت و سازهای غیرمجاز و یا احداث واحدهای مسکونی در حریم رودخانه‌ها بود گفت: مجلس باید با قانونگذاری و دولت نیز با پیگیری مانع از بروز این اتفاقات شود تا در آینده نیز شاهد بروز خسارت نباشیم.

 

وی ضرورت توجه به مدیریت آب و ممانعت از هدررفت آن را مقوله‌ای اساسی دانست و ادامه داد: تمام مسوولان استان نسبت به ارائه طرح‌های خود برای اجرایی شدن این موضوع اقدام کنند.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در ادامه گریزی به وضعیت شهرستان اسدآباد زد و با بیان اینکه از مدیریت بحران در آن راضی هستم گفت: ایجاد دو سد ذخیره مصنوعی در این شهرستان طی سال‌های قبل تا حدود زیادی آب ناشی از بارندگی‌های اخیر را ذخیره کرده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه منکر بروز خسارت و آسیب نیستیم گفت: تا این لحظه 400 رأس دام در اسدآباد تلف شده است، 700 خانه تخریب شده و 8 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی آن غیر قابل کشت شده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal