آخرین اخبار

27. فروردين 1398 - 10:31   |   کد مطلب: 32351
مدیر اداره منابع طبیعی شهرستان اسدآباد خبر داد
استقرار اکیپ کنترل دام عشایر اسدآباد در 2 گلوگاه
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از استقرار اکیپ کنترل دام عشایر اسدآباد در 2 گلوگاه پل شکسته و عزیز آباد برای جلوگیری از ورود زودهنگام عشایر به عرصه منابع طبیعی شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، قباد پیری در گفت و گو با ایسنا، منطقه همدان، زمان ورود سامانه عشایر به مراتع شهرستان اسدآباد را 15 اردیبهشت اعلام کرد و افزود: کوچ و ورود زودهنگام عشایر به مراتع شهرستان موجب عدم کامل شدن رشد پوشش گیاهی و تخریب آن می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرستان اسدآباد با وسعت یک هزار و 195 کیلومترمربع دارای 59 هزار هکتار اراضی ملی بوده که از این میزان 53 هزار و 819هکتار به صورت مرتع است.

پیری با اشاره به اینکه عشایر هر ساله از 15 اردیبهشت به مدت 90 روز در 4 سامانه ملحمدره، قراکند، حسین آباد خنداب و شیلاندر شهرستان استقرار می یابند، گفت:

 چرای دام توسط عشایر در اسدآباد سالانه سه برابر ظرفیت مراتع شهرستان بوده و هر ساله خانواده‌های عشایر سه برابر مجوزهای صادره دام وارد مراتع شهرستان می‌کنند این درحالیست که بر اساس مجوزهای صادره تنها 57 خانوار عشایر می‌توانند به همراه سه هزار و 772 رأس دام به مراتع شهرستان کوچ کرده و وارد شوند.

وی با بیان اینکه هر ساله بیش از 9 هزار دام مازاد توسط عشایر وارد مراتع شهرستان می‌شود و مراتع منابع‌طبیعی اسدآباد پاسخگوی این میزان دام مازاد عشایر نیست، عنوان کرد: این امر علاوه بر محدودیت رویش و اکولوژیکی، باعث تخریب مراتع عرصه‌های منابع‌طبیعی و در نهایت فرسایش خاک می‌شود. 
انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal