آخرین اخبار

6. مرداد 1398 - 17:48   |   کد مطلب: 33020
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ارتباط منافقین با کشورهای غربی، عربی و حتی اسرائیل گفت: ارتباط سازمان منافقین با کشور های غربی و عربی یک ارتباط ناگسستنی است و این ارتباط با کشور های غربی با توجه به اینکه مشی سازمان چپ گرایانه بود یک لگد به ایدئولوژی خود سازمان است.

به گزارش آوای سیدجمال، حسن رحیمی روشن در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان،  ضمن اشاره به سالگرد عملیات مرصاد و شکست منافقین به تاریخچه شکل گیری این سازمان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان مجاهدین خلق شاخه جوانان نهضت آزادی بود و بعد از مدتی جوانانی از نهضت ازادی از نهضت جدا شدند و سازان مجاهدین را شکل دادند. نهضت آزادی هم جوانانی از جبهه ملی بودند که مشی و دیدگاه این جبهه را نمی پسندیدند و به همین دلیل از جبهه ملی منشعب شدند.

 

وی افزود: در ابتدای شکل گیری این سازمان افراد و اعضای آن مشی مذهبی داشتند و افراد معتقدی بودند اما بعد از سال ۵۴ تغییر ایدئولوژیک دادند و به دو شاخه مذهبی و کمونیست منشعب شدند.

 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه قبل از انقلاب اعضای این سامان توسط ساواک دستگیر شده بودند عنوان کرد: در جریان انقلاب سازمان را به سرکردگی مسعود رجوی بازسازی کردند و چون این سازمان با روحانیت ارتباط نداشت و خود اجتهادی داشتند، عملا به انحراف رفتند و ملغمه ای از اسلام و کمونیست را پذیرفتند.

 

رحیمی روشن تصریح کرد: امام با خواندن اثار و کتاب های این سازمان در سال ۵۴ فرمودند که در این سازمان انحرافات فکری و مبنایی وجود دارد، ظاهر بین هستند و مشی مبارزه آنها را هم تایید نکردند.

 

وی با بیان اینکه در خرداد سال ۶۰ دست به مبارزات مسلحانه و بعد ها دست به ترور مسلحانه و بمب گذاری ها زدند تاکید کرد: سازمان از تابستان سال ۶۱ کادر خود را از پاریس به عراق منتقل کرد و با عراق ارتباط نزدیکی پیدا کرد و با در اختیار قرار دادن امکانات توسط رژیم بعث، گروهی بنام ارتش ازادی بخش ایران را تشکیل دادند و در کنار ارتش عراق عملیات های مختلفی را انجام دادند که عملیات مرصاد یکی از این عملیات ها بود.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به ارتباط منافقین با کشورهای غربی، عربی و حتی اسرائیل اظهار داشت: ارتباط سازمان منافقین با کشور های غربی از جمله انگلیس و امریکا یک ارتباط  ناگسستنی است.

 

رحیمی روشن در ادامه بیان کرد: ارتباط این سازمان با کشور های غربی با توجه به اینکه مشی سازمان چپ گرایانه بود یک لگد به ایدئولوژی خود سازمان است.

 

وی تاکید کرد: ارتباط سازمان مجاهدین خلق با آمریکا یک ارتباط وثیقی است بطوری که در جلسات هم شرکت دارند و از مقامات آمریکایی برای شرکت در اجلاس منافقین استفاده می شود.
این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: منافقین با اسراییل نیز از لحاظ سیاسی، امنیتی و جاسوسی ارتباط دارند بطوری که هفته پیش مریم رجوی سرکرده این سازمان به اسراییل رفته بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal