آخرین اخبار

11. شهريور 1398 - 21:38   |   کد مطلب: 33407
مدیر میراث فرهنگی اسدآباد خبرداد؛
نیاز به مرمت فوری اثر تاریخی پل شکسته اسدآباد
مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اسدآباد از نیاز به مرمت فوری اثر تاریخی پل شکسته این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، کامران اکبری شایگان در گفت و گو با ایسنا ،منطقه همدان ،اظهار کرد:در بارندگی سیل آسای بهار امسال این اثر تاریخی دچار خسارت شد که در حال حاضر قبل از فرارسیدن فصل بارندگی نیاز به مرمت فوری در راستای بند کشی و تقویت پایه های پل بوده که این امر نیاز به اعتباری افزون بر 500 میلیون ریال دارد.

 

وی با بیان اینکه این پل مربوط به دوره صفویه واقع در روستای خسرو آباد به عنوان یک اثر تاریخی به شماره 1875در تاریخ 21 اردیبهشت سال76 ثبت فهرست آثار ملی کشور شده افزود:هر ساله این اثر تاریخی در مسیر بزرگراه کربلا مورد بازدید بسیاری از مسافران و گردشگران قرار می گیرد.

 

شایگان در ادامه با اشاره به اثر تاریخی  کتیبه آقاجانبلاغی نیز تصریح کرد:50 درصد از مرمت کتیبه آقاجانبلاغی شامل محوطه سازی ،تعیین حریم و محدوده و کف سازی اطراف راه دسترسی انجام شده و نیمی از مرمت این اثر شامل جلوگیری از نفوذ آبهای سطحی به کتیبه و ادامه راه باقی مانده که به 300 میلیون تومان اعتبار نیاز خواهد داشت.

 

وی همچنین از اتمام سنگ فرش محوطه اثر تاریخی  آب انبار صفوی این شهرستان با اعتباری افزون بر 350 میلیون تومان خبر داد و گفت: سنگفرش و اصلاح معابر روستای گردشگری ملحمدره نیز در 2 فصل 96 ،97 انجام شده و در سال 98 نیز ادامه دارد.

 

شهرستان اسدآباد دارای 150 اثر تاریخی و فرهنگی بوده و از این تعداد اثر تاریخی و فرهنگی 58 اثر جزء آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

وی از جمله آثار ملی به ثبت رسیده این شهرستان را آب انبار، پل شکسته، مسجد میرزا آقاجانی، کتیبه آقاجان بلاغی، حمام صفوی، سنگ نبشته مسجد جامع، تالاب پیرسلیمان و درخت کهنسال 400 ساله گردوی روستای ترخین‌آباد عنوان کرد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد بوستان جنگلی، بنای یادبود سیدجمال‌الدین، تالاب چشم‌شور و پیرسلیمان، کهریز، باغات و دره دربند کهریز، دره و روستای ویرایی، خنداب، گردنه و دشت اسدآباد و ارتفاعات منطقه حفاظت‌شده آلمابلاغ را نیز می‌توان از جمله جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اسدآباد برشمرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal