آخرین اخبار

30. شهريور 1398 - 15:25   |   کد مطلب: 33583
رئیس میراث فرهنگی شهرستان اسدآباد گفت: میراث فرهنگی برای راه اندازی موزه تخصصی سیدجمال الدین اسدآبادی آماده است.

به گزارش آوای سیدجمال، کامران اکبری شایگان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اسدآباد اولین شهر دارای موزه در استان همدان است اما شهرهایی که بعد از اسدآباد دارای موزه شده اند همچون ملایر، تویسرکان، نهاوند هم اکنون دارای ۲ یا ۳ موزه هستند، گفت: اسدآباد نیز می تواند موزه دوم و سوم را راه اندازی کند اما به علت کمبود فضا این کار در زمان فعلی انجام شدنی نیست.

 

 

وی با بیان اینکه حاضریم مقدمات موزه شهدای اسدآباد و کمک های تخصصی به بنیادشهید را انجام دهیم، گفت: به نماینده مردم اسدآباد در مجلس پیشنهاد می دهم آثار مربوط به سیدجمال الدین اسدآبادی را از موزه مجلس به اسدآباد منتقل کند تا موزه تخصصی سیدجمال را راه اندازی کنیم.

 

 

رئیس میراث فرهنگی شهرستان اسدآباد با تاکید بر اینکه هنرمندان اسدآباد گوی سبقت را از هنرمندان لالجین در زمینه صنایع دستی ربوده اند، گفت: قسمت اعظم صنایع سفالی شهر اصفهان از آثار هنرمندان صنایع دستی اسدآباد است.

 

 

اکبری شایگان با بیان اینکه ۵۰۰ نفر در صنایع دستی اسدآباد مشغول فعالیت هستند و این آمار قابل افزایش است، گفت: صادرات صنایع دستی اسدآباد به ایتالیا و نروژ در آینده نزدیک اتفاق خواهد افتاد

 

 

وی یادآور شذد: کیفیت بالا و قیمت کم صنایع دستی اسدآباد باعث اعتراض سفالگران لالجین در نمایشگاه های کشوری شده است.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal