آخرین اخبار

28. آذر 1397 - 12:32   |   کد مطلب: 31746
رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اسدآباد:
بودجه‌ای برای احداث موز‌ه در اسدآباد تعریف نشده است
رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اسدآباد گفت: اسدآباد قابلیت این را دارد که موزه‌های دوم، سوم و حتی چهارم را نیز داشته باشد اما چون جا و مکان ندارد نمی‌تواند برای احداث موزه اقدامی کند.

به گزارش آوای سیدجمال، کامران شایگان امروز در گفت‌وگو با نافع در خصوص تعدا موزه‌های موجود در شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: در اسدآباد یک موزه به نام موزه تاریخ و فرهنگ وجود دارد که نام قبلی آن، موزه مردم شناسی بود که این موزه سال 87 افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این موزه اولین موزه مردم‌شناسی استان همدان بود، ادامه داد: در حال حاضر شهرستان‌های دیگر علاوه بر راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی، موزه‌های دوم و سوم خود را نیز ایجاد کرده‌اند، اما اسدآباد به علت نداشتن مکان کافی این مشکل را نتوانسته حل کند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اسدآباد تصریح کرد: اسدآباد قابلیت این را دارد که موزه‌های دوم، سوم و حتی چهارم را نیز داشته باشد اما چون جا و مکان ندارد این مشکل به قوت خود کافی است.

وی خاطرنشان کرد: سال 1353 انجمن آثار ملی ایران، خانه پدری سید جمال‌الیدن اسدآبادی را که تقریبا تخریب شده بود خریداری و بازسازی کرده و از آن زمان تا سال  1372 که به میراث تحویل می‌‌دهد.

به دنبال راه‌اندازی موزه سنگ هستیم

شایگان با بیان اینکه اسدآباد قابلیت راه‌اندازی موزه سنگ را نیز دارد، افزود: با توجه به اینکه در اسدآباد سنگ‌هایی از زمان اشکانیان تا حال حاضر به اشکال ستون، پایه ستون و چهارستون وجود دارد، بنابراین به دنبال ایجاد موزه سنگ هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین در اسدآباد می‌توان موزه عکس‌های قدیمی و آثار صنایع‌دستی شهر را راه‌اندازی کرد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اسدآباد یادآور شد: راه و شهرسازی در قسمت سایت اداری اسدآباد زمینی را برای میراث در نظر گرفته که اگر آن زمین را تحویل میراث دهند و بودجه‌ای نیز برای آن در نظر گرفته شود، می‌توان نسبت به ساخت آن اقدام کرد.

وی با بیان اینکه نقشه کشیده شده اما اعتبار نداریم، گفت: با توجه به اینکه ردیف بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده، این مسئله فقط همت مسوولان را می‌طلبد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal