آخرین اخبار

18. آذر 1398 - 13:00   |   کد مطلب: 34266
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از پلاک گذاری ۲۵۰۰ رأس دام سبک و سنگین در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۵۰۰ رأس دام سبک و ۱۰۰۰ رأس دام سنگین است.

به گزارش آوای سیدجمال،  سقراط بیرنگ در گفت‌وگو با ایسنا، تعداد دام سبک شهرستان را ۱۳۸ هزار رأس دام برشمرد و افزود: هزینه پلاک گذاری دام سبک ۳۰ هزار ریال بوده که تا پایان سال طرح پلاک گذاری کلیه دام های سبک شهرستان انجام می گیرد.

 

بیرنگ با اشاره به وجود بیش از ۲۸ هزار رأس دام سنگین در شهرستان ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰۰ رأس دام سنگین پلاک گذاری و در سامانه هویت دام کشور ثبت شده و ۴۰۰۰ رأس دام سنگین نیز  در نوبت پلاک گذاری قرار دارند.

 

وی تصریح کرد: طرح ملی پلاک گذاری دام بر اساس مصوبه هیئت دولت در اواخر سال گذشته اعلام شد که این طرح از ابتدای سال در شهرستان اسدآباد در دست اجراست و برای تحقق صددرصدی اجرای طرح به مشارکت دامداران در این راستا نیازمند هستیم.

 

بیرنگ با بیان اینکه در سطح شهرستان های استان همدان، در حال حاضر اسدآباد در این طرح پیشرو بوده است، اضافه کرد: جهادکشاورزی شهرستان برای اطلاع رسانی به دامداران جلساتی با دهیاران و شوراهای روستا تشکیل داده و برای همکاری هر چه بیشتر نیازمند کمک نیروی انتظامی، دامپزشکی، بخشداری ها و فرمانداری هستیم.

 

وی با تأکید بر اینکه دام هایی که فاقد پلاک گذاری باشند و در این طرح پلاک گذاری انجام ندهند، سهمیه نهاده این دام ها قطع خواهد شد، اظهار کرد: از همه مالکان دام می خواهیم تا هرچه سریع تر نسبت به پلاک گذاری دام‌های خود اقدام کنند.

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد اضافه کرد: در حال حاضر هزینه پلاک گذاری هر دام  سبک ۳۰ هزار ریال و دام سنگین نیز ۱۲۰ هزار ریال بوده که دامداران با پرداخت این هزینه به تعاونی دامداران در نوبت پلاک گذاری دام های خود قرار می گیرند.

 

وی با بیان اینکه همه مالکان دام زنده موظف هستند با مراجعه به تعاونی دامداران شهرستان خود نسبت به ثبت و پلاک گذاری دام‌های خود در سامانه جامع هویت دام کشور اقدام کنند، یادآور شد: با پلاک گذاری دام های سبک و سنگین از این پس هر گونه خرید و فروش و جابجایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع و قاچاق محسوب می‌شود و با مالک دام برابر قانون برخورد خواهد شد.

 

بیرنگ با اشاره به اینکه دام‌ها با این پلاک شناسنامه دار می‌شوند، افزود: هر پلاک ۱۵ رقم دارد و براساس آن ضمن ردیابی دام، همچنین نام مالک دام، جنسیت دام، نژاد و سلامت دام نیز در سامانه ثبت و قابل پیگیری و ردیابی است.

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal