آخرین اخبار

11. اسفند 1398 - 11:38   |   کد مطلب: 35038
رئیس اداره میراث فرهنگی اسدآباد:
اجرای برنامه‌های نوروزی بستگی به کرونا دارد
کامران اکبری‌شایگان با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای ۱۲ برنامه فرهنگی در نوروز ۹۹، گفت: اجرای برنامه‌های نوروزگاهی منوط به تصمیم دولت و وزارت بهداشت است، چراکه به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا سلامت مردم مهم‌تر است.

به گزارش آوای سیدجمال، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به فرا رسیدن نوروز ۹۹ و اجرای برنامه های نوروزگاهی، اظهار کرد: برای نوروز امسال ۱۲ برنامه متنوع و شاد در نظر گرفته شده که با توجه به شیوع ییماری کرونا در کشور، احتمال لغو برنامه‌ها وجود دارد.

 

وی با اشاره به اجرای ۱۲ برنامه فرهنگی، هنری و نوروزی در نوروز ۹۹، گفت: به هرحال در روز چهارشنبه آخر سال، با همکاری شهرداری برنامه نوروزخوانی و چهارشنبه‌سوری را اجرا می کنیم که اجرای این برنامه هم منوط به تصمیم استانی است‌.

 

اکبری‌شایگان افزود: در آستانه نوروز یکی از برنامه‌های ما، برگزاری مسابقه هفت سین و شیرین خانگی است که در روزهای پایانی سال انجام می‌شود.

 

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های شاخص میراث فرهنگی که هر ساله در روزهای پایانی سال برگزار می‌شود و استقبال خوبی از آن شده، جشنواره پخت نان و گرده محلی در روستای چشمه قنداب است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اسدآباد از برپایی غرفه صنایع دستی و پخت غذاهای محلی در شهرستان اسدآباد در نوروز سال ۹۹ خبر داد و گفت: در سال جدید مراسم استقبال از نوروز و مسافران نوروزی با اجرای آیین نوروزی خواهیم داشت.

 

وی از برگزاری بازی‌های بومی محلی در چند منطقه شهر در روزهای مختلف نوروز داریم، افزود: این برنامه در پارک ورودی شهر، تالاب پیرسلمان، شهر آجین، ملحمدره و پارک ملت با اجرای موسیقی محلی انجام می‌شود.

 

اکبری‌شایگان با بیان اینکه جشنواره پخت غذاهای محلی در خانه‌های بوم گردی روستاهای ملحمدره و ترخین اباد نیز از دیگر برنامه‌های نوروزی است که استقبال خوبی از آن می‌‌شود.

 

وی از برگزاری یک دوره مسابقه عکاسی با موضوع گردشگری و ایین های نوروزی خبر داد و گفت: مردم می توانند از آثار تاریخی و گردشگری و طبیعت شهرستان عکس بگیرند و در این مسابقه شرکت کنند‌.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد با تأکید بر اینکه هنوز دستور العملی از تهران برای برگزاری و یا لغو برنامه‌های نوروزگاهی دریافت نکردیم و این امر منوط به تصمیم دلت و وزارت بهداشت است، افزود: در صورت دریافت دستور العمل برای لغو برنامه‌ها سلامت مردم را مدنظر قرار می دهیم، چرا که ممکن است جمعیت کنار هم موجب شیوع بیماری کرونا شود.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal