آخرین اخبار

31. فروردين 1399 - 15:20   |   کد مطلب: 35463
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: در حال حاضر در ۲۰ روستای اسدآباد طرح اشتغالزایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در دست اجرا قرار دارد که تاکنون در این راستا ۳۳۰ پرونده اشتغال روستایی تشکیل شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، مجید درویشی یکشنبه ۳۱ فروردین ماه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اسدآباد، میزان اعتبار این تعداد پرونده را افزون بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برشمرد و افزود: با توجه به پایلوت شدن ۳۰ روستای اسدآباد در راستای اجرای طرح اشتغالزایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از سال گذشته، این بنیاد به مدت پنج سال در این شهرستان نسبت به اجرای طرح در روستاهای هدف اقدام خواهد کرد که از نقش مؤثری در اشتغال پایدار برای روستائیان کم درآمد برخوردار خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه در صورت تأیید پرونده تشکیل شده متقاضیان، این افراد در مشاغل مختلفی چون پرورش دام سبک و سنگین، پرورش طیور، گلخانه، قالی‌بافی، آرایشگری، پرورش زنبورعسل، موبایل و سوپرمارکتی از تسهیلات بنیاد برکت استفاده خواهند کرد که میزان هر پرونده افزون بر ۴۰ میلیون تومان خواهد بود، خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در این راستا افراد واجد شرایط استفاده از این تسهیلات را شناسایی و افراد نیازمند متقاضی برای اشتغال و رسیدن به درآمد پایدار را کمک کرده و تا رسیدن به حصول نتیجه در کنار آنان خواهد بود.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد همچنین از تحقق ۱۳۴ درصدی سهمیه اشتغال سال گذشته این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: سهمیه اشتغال سال گذشته شهرستان ۱۳۹۱ نفر بود که از این میزان سهمیه، ۱۸۳۶ نفر با ۱۳۴ درصد افزایش محقق شد و در سالجاری نیز با توجه به شعار سال و نیز سند راهبردی استان سعی بر آن خواهیم داشت تا از سهمیه ۱۳۸۹ نفری سال ۹۹ شهرستان ۵۰ تا ۶۰ درصد بیش از سهمیه تعهد شده اقدام کنیم تا در این راستا بخشی از مشکلات اشتغال شهرستان مرتفع شود.

 

وی با اشاره به سهمیه ۲۷ میلیارد تومانی اشتغال پایدار روستایی شهرستان تصریح کرد: به علت سخت گیری برخی از بانک ها و تعلل برخی از دستگاه ها بخشی از این رقم هنوز جذب نشده که انتظار است در سالجاری این باقی مانده اعتبار سهمیه اشتغال روستایی به علاوه سهمیه جدید اشتغال روستایی شهرستان که اعلام خواهد شد با تلاش دستگاه ها و بانک ها جذب شود.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: تلاش ها و آمارهایی که در جذب اعتبارات  اشتغال شهرستان در آیتم های مختلف رقم خورده بررسی و در ارزیابی مدیران لحاظ خواهد شد.

 

وی در ادامه از تعهد سهمیه ۱۳۸۹ نفری اشتغال اسدآباد در سالجاری خبر داد و گفت: از این تعداد سهمیه تعهد شهرستان تاکنون ۱۴ نفر توسط دو دستگاه اداره صمت و جهاد کشاورزی به ثبت رسیده است.

 

وی اداره صمت، کمیته امداد، مسکن و شهرسازی، بهزیستی و میراث فرهنگی را از جمله عمده دستگاه های متعهد در بحث اشتغال شهرستان برشمرد و یادآور شد: میزان سهمیه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی شهرستان نیز افزون بر ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که تاکنون از این میزان تسهیلات ۲۴ میلیارد تومان طرح مصوب و ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal