آخرین اخبار

1. ارديبهشت 1399 - 14:44   |   کد مطلب: 35481
بهنام‌رضا مخصوصی از کاهش شدت بیماریزایی کووید 19 در اسدآباد خبر داد و گفت: بیماران کرونا مثبت قطعی در شهرستان اسدآباد ۵۰ نفر هستند.

به گزارش آوای سیدجمال، رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد، در گفتگو باخبرنگار ما از شدت بیماری زایی کووید ۱9 در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد:  این بیماری در شهرستان اسدآباد از ۲/۱۳ در اسفند پارسال به  ۱/۲۷ در فروردین امسال کاهش یافته است.

 

وی با بیان اینکه آمار بیماران کرونا مثبت قطعی در شهرستان اسدآباد ۵۰ نفر است، افزود: از این تعداد ۵ نفر از کادر نظام سلامت هستند.

 

مخصوصی با بیان اینکه ما ۱۰۰ درصد جمعیت مادران باردار و ۹۹ درصد کل جمعیت شهرستان را غربالگری کردیم، تصریح کرد: در زمینه پیگیری و غربالگری، رتبه دوم تا چهارم کشور را داریم  و البته اکنون نیز در مرحله فاز دوم غربالگری قرار گرفتیم.

 

وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم بحث افراد پر خطر و مادران باردار، غربال مجدد افراد مبتلا و هم‌جواران آنها (Contact tracing) مطرح است، یادآور شد: علی‌رغم اینکه ۴۰ درصد مبتلایان در آمار سایر کشورها حاکی از آلودگی در بیمارستان ‌هاست، اما ما خوشبختانه با توجه به ایزولاسیون کامل بیمارستان (از تریاژ تا بستری) مشکل آلودگی بیمارستانی نداشتیم.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه ما همچنان در فاز مدیریت کرونا ویروس هستیم و هنوز بیماری کنترل نشده ، از مردم خواست همچنان با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از تردد غیر ضروری در اماکن شلوغ اجتناب کنند و این اطمینان را داشته باشند که: "خانه امن‌ترین پناهگاه است".

 

وی در پایان سخنانش با اشاره به همکاری مثال زدنی مردم فهیم شهرستان، از ایثارگری‌های مدافعین سلامت و کادر بهداشت و درمان شهرستان اسدآباد قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal