آخرین اخبار

31. شهريور 1400 - 8:09   |   کد مطلب: 40111
مسئولان علوم پزشکی اسدآباد درپاسخ به این سؤال که "چرا با وجود دانشکده مستقل در اسدآباد آمار واکسیناسیون در این شهرستان کمتر است؟!" گفتند: تقسیم واکسن در کشور بر مبنای جمعیت است و قرار بر این نیست که دانشگاه‌ها و دانشکده ها واکسن بیشتری دریافت کنند و شهرستانهای فاقد دانشکده واکسن کمتر.

به گزارش آوای سیدجمال، در پی مطالبه گری با موضوع اینکه "چرا با وجود دانشکده مستقل در اسدآباد آمار واکسیناسیون در این شهرستان کمتر است؟!" در این پایگاه خبری، معاونت بهداشتی دانشکده این شهرستان پاسخی را به همراه تعدادی تصاویر ارسال کردند که در ادامه آمده است:

 

با سپاس از همراهی اصحاب رسانه ای که در تمام دوران کرونا و در حال حاضر در امر خطیر و حساس واکسیناسیون عمومی در کنار کادر بهداشت و درمان یاری رسان هستند در جواب مطلب فوق قابل ذکر است که با داشتن کمترین اطلاعات جمعیتی و آماری می توان پی برد که قیاس فوق قیاس مع الفارق است و زیبنده است که قبل از هرگونه خرده گیری اطلاعاتی جمع آوری شده یا مطالعه ای هر چند سطحی انجام شود.

 

شهرستان نهاوند بیش از دوبرابر شهرستان اسدآباد جمعیت دارد تقسیم واکسیناسیون در کشور بر مبنای جمعیت می باشد ،چون قرار بر این نیست که دانشگاه‌ها  و دانشکده ها واکسن بیشتری دریافت کنند و شهرستانهای فاقد دانشکده واکسن کمتر....

 

و دوما طبق استناد به صحبت‌های رئیس مرکز بهداشت نهاوند  ۴۰ درصد جمعیت هدف واکسینه شده اند و در اسدآباد ۶۰ درصد گروه هدف تا امروز واکسینه شدند و در اسدآباد هیچ گونه مشکل یا محدودیتی در تزریق واکسن وجود ندارد و معاونت بهداشتی با تمام ظرفیت درحال واکسن رسانی حتی در شب در روستاها می باشد و درصورت تامین واکسن چه بسا به ۳۰۰۰ دوز واکسن در شبانه روز برسد.

 

و نهایتا اینکه جلب اعتماد عمومی به تزریق واکسن و ترغیب افراد واکسن نزده وظیفه مشترک همه دست اندرکاران و خصوصا اصحاب رسانه می باشد که این مهم برطرف گردد.

 

پایگاه خبری آوای سیدجمال به عنوان نخستین و تنها رسانه رسمی شهرستان براساس رسالت خطیر خود در امر اطلاع رسانی و تعامل با دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از ابتدای شیوع کرونا بدون استثنا همه اخبار این دانشکده را در بحث اطلاع رسانی، رساندن پیام هشداری مسئولان بهداشتی به مردم و البته زحمات و تلاش کادر درمانی در بیمارستان و مراکز واکسیناسیون پوشش خبری داده و پا به پای مسئولان در این عرصه بوده و هست.
شاید درصد تزریق نهاوند و اسدآباد به هم نزدیک باشد منتها موضوعی که مطرح و از مسئولان مطالبه گری شد، تفاوت در این است که یک طرف دانشگاه علوم پزشکی است ، یک طرف مرکز بهداشت و امکانات این دو قابل قیاس نیستند .
البته معاون بهداشتی هم به این اشاره کرده که درصورت تأمین واکسن تزریق به 3 هزار دوز واکسن خواهد رسید. پس مشخص است که واکسن مورد نیاز در اسدآباد تأمین نمی شود و این هم می تواند مطالبه ای از وزارت بهداشت باشد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal