آخرین اخبار

2. ارديبهشت 1399 - 9:35   |   کد مطلب: 35485
اکبر رنجبرزاده با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان اسدآباد از شبکه شاد بی بهره هستند، گفت: امکانات اینترنتی، تلفن همراه یا کامپیوتر برای خانواده‌ها وجود ندارد به همین دلیل آموزش و پرورش باید راهکارهای مختلفی از جمله حضور معلمان جهادگر در محلات با فاصله‌گذاری اجتماعی را مد نظر قرار می داد.

به گزارش آوای سیدجمال، اکبر رنجبر زاده، نماینده مردم اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به آموزش تحصیلی دانش‌آموزان از راه دور در شرایط کرونایی، اظهار کرد: متأسفانه زیرساخت های لازم آموزش مجازی برای همه خانواده‌ها و دانش‌آموزان فراهم نیست.

 

وی افزود: حتی بسیاری از دانش‌آموزان از طریق صداوسیما هم نمی‌توانند این آموزش ها را ببینند، حال یا امکانات فراهم نیست یا مدیریت در خانواده وجود ندارد.

 

دبیر هیئت رئیسیه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به هر حال آموزش مجازی و از راه دور دانش‌آموزان نقص دارد، افزود: همه عزیزان آموزش و پرورش باید تدابیر دیگری هم در کنار این آموزش مجازی قرار می‌دادند؛ همان طور که در عرصه سلامت، پیشگیری و حمایت از محرومان را داشتند، در همین خصوص هم باید گروه‌های خاص را شناسایی و با فاصله اجتماعی در مساجد و محلات آموزش می دادند.

 

این نوع آموزش از راه دور یک نوع تبعیض است

رنجبرزاده گفت: این درحالی است که یک نسخه آموزشی برای آموزش دانش‌آموزان پیچیده شده که این امکان برای همگان فراهم نمی‌شود و یک نوع تبعیض است که دچار افت تحصیلی برای دانش‌آموزان به خصوص طبقات پایین خواهد بود.

 

وی متذکر شد: آموزش و پرورش باید راه‌ها و تدابیر مختلفی را در نظر می گرفت تا همه دانش آموزان از آن بهره‌مند شوند اما این اتفاق نیفتاده و فکر می‌کند که همه تحت پوشش آموزش مجازی قرار گرفته اند درصورتی که اینگونه نیست.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید به اشکال و برنامه‌های مختلفی برنامه آموزش دانش‌آموزان را از پیش ببرد، افزود: حتی باید از فرصت حضور برخی از معلمان جهادگر در برخی از مناطق محروم استفاده کند که مبادا دانش‌آموزی بدون تحصیل بماند.

 

وی خاطرنشان کرد: اینکه بیش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان اسدآباد از آموزش مجازی و شبکه شاد بی بهره باشند، امری بدیهی است چراکه امکانات اینترنتی، تلفن همراه یا کامپیوتر برای خانواده‌ها وجود ندارد؛ بنابراین باید آموزش و پرورش راهکارهای مختلفی را در پیش می‌گرفت.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal