آخرین اخبار

15. خرداد 1399 - 15:46   |   کد مطلب: 35887
بهنام رضا مخصوصی با بیان اینکه نگهداشت وضعیت سفید از کسب آن، مهمتر و دشوار تر است، گفت: برگزاری هرگونه مراسمات به خصوص در فضاهای بسته، بسیار خطرناک است و موجبات ابتلای تعداد کثیری خواهد شد و برگزاری این اجتماعات به همیت علت، ممنوع است.

به گزارش آوای سیدجمال، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه اعلام وضعیت سفید کرونا ویروس در شهرستان اسدآباد به عنوان اولین شهرستان استان همدان یک تصمیم کشوری است، اظهار کرد: این تصمیم بر اساس تعاریف ستاد ملی کرونا و شاخص‌های مربوطه همچون تعداد افراد بستری مثبت و مراجعه کنندگان به مراکز ۱۶ ساعته، حاصل می‌شود.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه وضعیت سفید به معنای محو و نبود بیماری نیست، گفت: اگر ما به مرحله محو بیماری برسیم، وضعیت سبز اعلام خواهد شد که در هیچ جای دنیا فعلا وضعیت سبز کرونایی اعلام نشده است.

 

 مخصوصی با بیان اینکه نگهداشت وضعیت سفید از کسب آن، مهمتر و دشوار تر است، گفت: با توجه به تعطیلات اخیر و تعطیلات پیش رو، درخواست عاجزانه ما از مردم شهرستان، همچنان رعایت موازین بهداشتی، رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و عدم حضور افراد پر خطر، دیابتی، سالمندان، کودکان، افراد مثبت و مشکوک کرونا و خانواده‌هایشان و ... در اجتماعات است.

 

وی با هشدار این نکته که در برخی از شهرها، وضعیت سفید کرونا به علت عدم رعایت موازین بهداشتی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی دوباره به وضعیت قرمز و هشدار رسیده‌اند، تصریح کرد: اخیرا مشاهده شده که مراسمات جشن و عزا در شهرستان انجام شده و این در حالی است که برگزاری هرگونه مراسمات به خصوص در فضاهای بسته، بسیار خطرناک است و موجبات ابتلای تعداد کثیری خواهد شد و برگزاری این اجتماعات به همیت علت، ممنوع است.

 

رئیس علوم پزشکی اسدآباد از مردم خواست که باتوجه به زحمات شبانه روزی تیم مدیریتی شهرستان و مدافعین سلامت و مردم، وضعیت سفید اسدآباد به دشواری حاصل شده و در ادامه مسیر، همه مردم و مسئولین می‌بایست چون گذشته همراهی نموده تا به تثبیت این وضعیت برسیم.

 

وی با اعلام این خبر که این دانشکده در طی مدت بیش از ۳ ماهه اخیر با زحمات کادر خدوم و ایثارگر خود توانسته است در بحث‌های غربالگری بیماریابی و ثبت‌نام اصناف حائز رتبه‌های برتر کشوری شود تاکید کرد: هنوز عوارض این بیماری به خصوص در دراز مدت مشخص نیست، کما اینکه برخلاف رفتار اجدادش(سارس - مرس) بسیار به گرما مقاوم است. و کمترین سهل انگاری موجبات لطمات جدی می‌شود و کاهش حساسیت در جامعه، باعث رشد و ابتلا می‌شود. به همین منظور از همه مردم بار دیگر درخواست می‌کنیم کماکان به جزء موارد ضروری، در خانه بمانند.

 

مخصوصی یادآور شد: در دنیا بالغ بر ۶ میلیون مبتلا داریم و هنوز دارو یا واکسنی علیه آن نداریم.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal