آخرین اخبار

24. خرداد 1399 - 10:58   |   کد مطلب: 35971
سقراط بیرنگ با بیان اینکه سالانه بین هزار تا ۱۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اسدآباد زیر کشت محصول گوجه فرنگی می رود، گفت: اسدآباد رتبه نخست استانی را در تولید این محصول دارد که امسال به دلیل بازماندن از خرید حمایتی کاهش سطح کشت را داشته است.

سقراط بیرنگ، رئیس اداره جهاد کشاورزی اسدآباد در گفت‌گو با خبرنگار آوای سیدجمال، از رتبه نخست تولید گوجه فرنگی اسدآباد در استان همدان خبر داد و اظهار کرد: سالانه بین هزار تا ۱۳۰۰هکتار از اراضی کشاورزی اسدآباد به کشت محصول گوجه فرنگی اختصاص می یابد.

 

وی با بیان اینکه متوسط تولید گوجه فرنگی در اسدآباد ۶۵ هزار تن در هکتار است، افزود: البته اگر از ارقام مناسب و الگوی اصلاح شده استفاده شود تا ۱۵۰ هزار تن قابل افزایش است.

 

بیرنگ با بیان اینکه بهره برداران از ۸۰۰ تا هزار نفر به صورت سالانه متفاوت است، خاطرنشان کرد: هزینه های تولید بر اساس  اصول کارشناسی ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان در سطح یک هکتار است.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر ارقامی با نام تجاری نانکو، یونجه، رداستون، سوپر چیت و… در شهرستان اسدآباد کشت می شود.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی اسدآباد با اشاره به اینکه سال گذشته هزار و ۳۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی به گوجه فرنگی اختصاص یافته بود، گفت: امسال این میزان به هزار و ۵۰ هکتار رسیده که در دشت اسدآباد و منطقه چهاردولی کشت شده است.

 

وی تأکید کرد: امسال پیش بینی می‌شود که حدود ۶۰ الی ۶۵ هزار تن گوجه فرنگی از سطح مزارع اسدآباد برداشت شود.

 

بیرنگ بیان کرد: در شهرستان اسدآباد یک کارخانه رب وجود دارد که برخی از کشاورزان محصول خود را به این کارخانه و برخی دیگر به کارخانه های اصفهان، کرمانشاه و … تحویل می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه امسال برای خرید گوجه فرنگی شرکت تعاونی به صورت حمایتی متولی این امر شده است، افزود: مبلغ خرید گوجه را ۷۰۰ تومان به ازای هر کیلو برآورد کرده اند که البته جعبه و هزینه های دیگر را خود متقبل شدند.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی اسدآباد با بیان اینکه سال گذشته شهرستان اسدآباد جز شهرستان های خرید حمایتی قرار نگرفته بود، افزود: این امر یکی از دلایل بی‌انگیزگی کشاورزان برای کشت گوجه فرنگی در سال‌جاری شد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal