آخرین اخبار

19. شهريور 1402 - 12:04   |   کد مطلب: 46015
پیگیری های جهاد کشاورزی و فعال شدن دوباره کارخانه رب در اسدآباد گوجه فرنگی کاران منطقه را به حل مشکلات و نماندن محصول روی دستشان امیدوار کرده است.

به گزارش آوای سیدجمال، عدم رعایت الگوی کشت و همچنین فقدان صنایع تبدیلی به میزان کافی و مورد نیاز موجب می شود تا هرساله محصول جمعی از کشاورزان روی دست آنها باقی مانده و دچار ضرر و زیان بشوند.

در همین رابطه، طی روزهای اخیر کشاورزان گوجه فرنگی کار شهرستان اسدآباد، از اینکه محصولات شان به علت تعطیلی کارخانه رب در منطقه روی دستشان مانده بود و دچار ضرر و زیان جدی شده بودند، ابراز گلایه مندی کرده بودند.

کشاورزان خرید گوجه فرنگی به قیمت سه هزار تومان را موجب ضرر و زیان خود دانسته و تحمیل هزینه بار برای انتقال به استان های دیگر را غیرممکن می دانستند و از مسوولان خواسته بودند، در این باره چاره اندیشی کنند.

کشاورزان منطقه اسدآباد همچنین از تعطیلی کارخانه رب منطقه گلایه مند بودند چرا که محصولاتی را که با سختی تولید کرده اند، باید روی دستشان بماند و مجبور شوند آن ها را با قیمت پایین تری به دلال ها بفروشند.

کارخانه تولید رب منطقه به علت مشکلات حقوقی چند سال توقف فعالیت داشته است و مسوولان جدید کارخانه امسال درصدد بودند تا هر چه زودتر این واحد تولیدی را راه اندازی کنند.

کارخانه رب در اسدآباد آماده دریافت محصول کشاورزان

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان همدان نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به مشکلاتی که در کارخانه تولید رب در منطقه اسدآباد بوجود آمده بود، این واحد تولیدی از دریافت گوجه فرنگی کشاورزان منطقه معذور بود اما با پیگیری های به عمل آمده این مشکل در حال برطرف شدن است.

حسن محمدی افزود: این کارخانه آماده دریافت محصول کشاورزان منطقه شده است.

این مسوول گفت: برای حل مشکل گوجه کاران منطقه همچنین پیش بینی شده است کارخانه رب سحر نیز روزانه ۵۰۰ تن گوجه فرنگی برای تبدیل به رب تحویل بگیرد.

آغاز فعالیت دوباره کارخانه رب در اسدآباد

خبرنگار ایرنا همچنین در پیگیری خود از مدیر کارخانه رب گوجه فرنگی در اسدآباد علت وقفه در دریافت محصول از کشاورزان را سوال کرد که وی پاسخ داد: کارخانه نیاز به تعمیرات دوره ای داشت که انجام و مراحل آماده سازی برای راه اندازی کارخانه طی شده است.

مهدی رستمی اضافه کرد: شست وشوهای تجهیزات کارخانه نیز قبل از بهره برداری انجام شده است.

رستمی با اشاره به آغاز فعالیت دوباره این کارخانه رب،گفت: کارخانه در حال دریافت محصولات گوجه فرنگی کشاورزان منطقه است و روزانه ۷۰۰ تن گوجه فرنگی کشاورزان منطقه را خریداری می کند.

وی یادآور شد: ارزش سرمایه گذاری این کارخانه ۲ هزار میلیارد ریال است و در تلاش هستیم صنایع تبدیلی دیگر را به آن اضافه کنیم.

از منطقه کشاورزی اسدآباد ، روزانه ۲۵ هزار تن محصول گوجه فرنگی برداشت شود./ایرنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal