آخرین اخبار

1. تير 1399 - 15:58   |   کد مطلب: 36046
مجید درویشی با بیان اینکه هیچ دلیلی بر دو برابر شدن اجاره بهای مسکن های اجاره ای وجود ندارد، از دادستان شهرستان خواست دستوری صادر کند که درصورت افزایش اجاره بهای مسکن با افراد متخلف برخورد شود.

به گزارش آوای سیدجمال، فرماندار شهرستان اسدآباد در کمیته مسکن این شهرستان، با اشاره به سهمیه اسدآباد در تسیهیلات ویژه کرونا به کارگاههای آسیب دیده ناشی از این ویروس به تعداد دو هزار و ۹۵۴ مورد، اظهار کرد: بانک‌ها در انجام فرایند و پرداخت این تسهیلات به افراد همکاری ویژه کرده و سختگیری نکنند.

 

وی در ادامه به بلاتکلیفی طرح جامع تفصیلی شهر اسدآباد اشاره کرد و گفت: این طرح در کمیته فنی تأیید شده و به کمیسیون رفته که نیاز به همت سازمان راه و شهرسازی استان برای تعیین تکلیف آن دارد. 

 

درویشی با اشاره به بلاتکلیفی طرح تفصیلی این شهر بعداز سالها، گفت: این طرح اگر زودتر تصویب نشود، دیگر قابلیت اجرایی ندارد و به درد مردم نمی خورد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به افزایش ساخت و سازها در اراضی حاشیه شهر اشاره کزد و  گفت: حیف است که اراضی خاک حاصخیز که می‌تواند موجب رشد اقتصادی و درامدزایی شود را با ساخت و ساز مسکن پر کنیم و این درحالی است که می‌توان مجوز ساخت را در ارتفاع داد.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد یکی از دغدغه های فرهنگیان اسدآباد را مشکل مسکن خوانددو گفت: طرح مطالعاتی اراضی که قرار است در اختیار فرهنگیان قرار بگیرد، در اختیار مشاور قرار گرفته و بزودی این مشکل مرتفع خواهد شد.

 

وی به گرانی مسکن را مسئله ای در کل کشور عنوان کرد و گفت: نیاز است که تعزیرات، اتحادیه، اصناف با نظارت بیشتر بر امر اجاره بها مشکل اجاره نشینیان را حل کنند‌.

 

درویشی با بیان اینکه هیچ دلیلی بر دو برابر شدن اجاره بهای مسکن های اجاره ای وجود ندارد، از دادستان شهرستان خواست دستوری صادر کند که درصورت افزایش اجاره بهای مسکن با افراد متخلف برخورد شود.

 

وی با بیان اینکه مردم خانه‌های گران را نخرند تا به حالت متعادل و عادی برگردد، گفت: لازم است که خانه های خالی شناسایی شود تا قانون دولت در زمینه مالیات بر این خانه ها اعمال شود.

 

 

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه سهم اسدآباد در تسهیلات مقاوم سازی روستایی ۶۶۸ مورد است که کمترین آن جذب شده ، افزود: بانکها برای جذب تسهیلات مسکن روستایی امر روان‌سازی را انجام کنند.

 

وی تأکید کرد: بانکها موظفند که تا پایان مرداد سهمیه مقاوم سازی مسکن روستایی را جذب کنند.

 

درویشی همچنین در بخشی از سخنانش به وضعیت اسدآباد به لحاظ کرونا اشاره کرد و گفت: مسئولان بانک ‌ها ارباب رجوع بدون ماسک را به بانک‌ها راه ندهند و در ورودی بانک‌ها بنر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای استفاده از ماسک بزنند.

 

شهردار اسدآباد از عدم تصویب طرح جامع تفصیلی این شهر از سوی راه و شهرسازی استان انتقاد کرد و اظهار کرد: این طرح از سال ۹۳ تاکنون آماده و برای تأیید به راه و شهرسازی استان ارجاع داده شده که متأسفانه به حاشیه رفته ‌است.

 

علیرضا فعله‌گری گفت: دلیل این همه سختگیری برای تأیید طرح جامع تفصیلی را نمی‌دانم چیست؟

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal