آخرین اخبار

13. مرداد 1399 - 10:22   |   کد مطلب: 36446
فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد ارائه داد
چند راهکار ساده برای پیشگیری از سرقت خودرو و وسایل و تجهیزات آن
سرهنگ افشین یاری با اشاره به آمار روز افزون وقوع سرقت خودرو و وسایل و تجهیزات جانبی آن که عمده آنها ناشی از سهل انگاری مالکان بوده، راهکارهای پیشگیرانه خود را تشریح کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به اینکه حتی حرفه ای ترین سارقان هم به دنبال سرقت های کم دردسر هستند، اظهار کرد: نصب لوازم ایمن و بازدارنده مانند قفل پدال ، سوئیچ مخفی، ردیاب و... باعث می شود سارقان از سرقت خودرو و قطعات آن چشم پوشی کنند.

 

وی پارک خودرو در محل های روشن، دید مردم و دسترسی دوربین های مداربسته اماکن را گام مهم در جلوگیری از سرقت خودرو و وسایل آن عنوان کرد و افزود: پارک خودرو در محیط های خلوت و تاریک، یا در یک نقطه به مدت طولانی زمینه را برای سرقت از طریق باز کردن قفل ها، بریدن زنجیر، قطع دزدگیر و خنثی کردن سایر تجهیزات ایمنی آنها را فراهم می کند.

 

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه حیاط منازل، پارکینگ های شخصی وعمومی بهترین برای پارک خودروها به شمار رفته، گفت: شهروندان علاوه بر اینکه بایستی از پارک خودروهای خود در داخل کوچه ها و معابر برای مدت های طولانی پرهیز کرده، باید هنگام ترک خودرو ، از جا گذاشتن کیف، رایانه قابل حمل، اسناد، اشیاء و لوازم گران قیمت اجتناب نموده وا تومبیل را با درهای باز، شیشه های پایین و سوئیچ بر روی آن به هیچ وجه ترک نکنند.

 

سرهنگ یاری در ادامه بی توجهی به خاموش کردن خودرو ، برداشتن سوئیچ و قفل کردن درب های خودرو هنگام باز و بستن درب پارکینگ را موجب وسوسه سارقان دانست و گفت: با اطمینان از اینکه فرزند خردسال شما در درون خودرو نشسته، اتومبیل را حتی برای لحظاتی کوتاه رها نکنید.

 

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد، در خاتمه با توصیه مجدد به شهروندان در نگهداری اصولی از وسائط نقلیه خود از آنان خواست در صورت وقوع سرقت خودرو و یا لوازم آن بلافاصله با فوریت های پلیسی110 تماس گرفته و اطلاعات دقیق از زمان، مکان و مشخصات خودرو را ارائه دهند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal