آخرین اخبار

16. مرداد 1399 - 11:50   |   کد مطلب: 36455
دبیر مجمع جهادگران استان همدان:
انقلاب با پیروی از ولایت به انحراف نمی‌رود
محمدرضا سهرابی با اشاره به وظیفه امروز ملت‌های مسلمان به‌خصوص مردم ایران،گفت: برای کشیده نشدن انقلاب به انحراف وظیفه داریم که پیرو ولایت باشیم.

دبیر مجمع جهادگران استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به روز عید غدیر خم و پیام این روز، اظهار کرد: با مطالعه زندگی پیامبر اکرم(ص) و تاریخ اسلام در طول  23 سال نبوت ایشان می‌بینیم که حضرت رسول ص بارها در موقعیت‌های مختلف مسئله جانشینی و امامت امیرالمؤمنین را مورد تأکید قرار داده که ابتدای آن در همان اویل بعثت در دعوت خویشاوندان به اسلام بود.

 

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) به صورت‌های مختلف در مورد مقام و منزلت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) سخن گفته و نمونه‌های آن در حدیث ثقلین، سدالابواب.،جریان جنگ احزاب و نبرد امیرالمؤمنین با عمر ابن عبدود و آیه مباهله است.

 

سهرابی با اشاره به انتخاب حضرت علی ع به‌عنوان جانشین پیامبر(ص)، گفت: طبق اسناد مهم بالغ‌بر 120هزار نفر و در جریان حجه‌الوداع در مکان غدیر خم شاهد انتخاب پیامبر برای جانشینی خود بودند.

 

وی با طرح این سؤال که چرا بعدازاین بیعت عمومی که همه بزرگان عرب حضور داشتند و تأکیدات مهم حضرت رسول اکرم ص این مسئله بعدازاین گذشت تنها هفتاد روز که پیامبر اسلام از دنیا رحلت کرد، به انحراف کشیده شد؟ و چگونه عده‌ای خواص باعث انحراف عوام شدند و25 سال امیرالمؤمنین خانه‌نشین شد؟، گفت: این خواص توان پاک کردن واقعه غدیر را نداشتند، لذا ابتدا شروع به تحریف جریان غدیر کرده و گفتند ولی به معنی جانشین نیست، به معنی دوست و رفیق است و پیغمبر(ص ) علی(ع) را به‌عنوان دوست خود معرفی کرده است.

 

دبیر مجمع جهادگران استان همدان ادامه داد: بعد از تحریف واقعه غدیر و تشویش اذهان عموم مردم شروع به تحریم کرده و گفتند کتاب خدا برای ما کافی است و اجازه کتابت احادیث نبوت و بیان احادیث پیامبر(ص) در منابر ندادند و این اتفاقات و منحرف شدن مردم از ولایت باعث شد امام حسین(ع) به قتلگاه کشیده و مظلومانه به دست کفاری که خود را مسلمان می‌نامیدند به شهادت برسد و دین اسلام رو به انحراف بکشند.

 

وی تصریح کرد: البته امام حسین(ع) با فدا کردن خون خود و فرزندان و یارانش باعث نجات دین خدا از انحراف شدند.

 

سهرابی به وظیفه امروز ملت‌های مسلمان به‌خصوص مردم ایران اشاره کرد و گفت: امروز وظیفه داریم که پیرو ولایت باشیم تا انقلاب به انحراف کشیده نشود.

 

وی تأکید کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری در سخنرانی عید قربان فرمودند اگر جریان تحریف واقعیت‌ها حل شود، مسئله تحریم هم حل خواهد شد بنابراین باید مراقب باشیم که انقلاب به انحراف  کشیده نشود.
انتهای پیام/ن

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal