آخرین اخبار

16. شهريور 1399 - 12:30   |   کد مطلب: 36755
دهیار روستای احمدآباد خبر داد
احداث کانال سنگی در روستای «احمدآباد» اسدآباد
دهیار روستای احمدآباد شهرستان اسدآباد با اشاره به احداث کانال سنگی با اعتبارات دهیاری به طول ۲۴۰ متر در روستای احمدآباد گفت: تاکنون ســاخت نیمی از این کانال به اتمام رسیده و با توجه به قرار داشتن طرح در حریم روستا تمام هزینه های کانال از اعتبارات دهیاری پرداخت خواهد شد.

به گزارش آوای سیدجمال، علی‌اشرف صدیقی با اشاره به بهره مندی ۷۰ درصد معابر و خیابان های این روستا از نعمت آسفالت اظهار کرد: انتظار است در صورت تأمین اعتبار لازم با همراهی بنیاد مسکن شهرستان مابقی معابر و خیابان ها نیز آسفالت شوند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در سیل سال گذشته به ۲۲ واحد مسکونی روستا خسارت وارد شد که با همکاری بنیاد مسکن این تعداد مساکن خسارت دیده بازسازی و مرمت شدند.

 

وی همچنین با اشاره به نوسازی ۱۰ جایگاه دامی روستا ناشی از خسارت های وارده سیل سال گذشته گفت: بعد از بارش های سال گذشته و تخریب اصطبل روستائیان با کمک و مساعدت جهادکشاورزی اسدآباد تسهیلاتی در اختیار دامداران خسارت دیده به منظور نوسازی جایگاه دام قرار گرفت.

 

صدیقی در رابطه با وضعیت پروژه های عمرانی روستای احمدآباد نیز مطرح کرد: سال گذشته به منظور هدایت آب های سطحی بیش از ۴۰۰ متر عملیات جدولگذاری در این روستا صورت گرفت که در تلاش هستیم در سال جاری جدولگذاری نقاط باقیمانده را ادامه دهیم.

 

وی با اشاره به روشنایی معابر روستای احمدآباد خاطرنشان کرد: به منظور افزایش امنیت روستا در شب با همکاری شرکت برق و از محل اعتبارات دهیاری تمام معابر روستا از نعمت روشنایی برخوردار است.

 

صدیقی یادآور شد: در حال حاضر در روستای احمدآباد از ۱۷۰ مسکن روستایی موجود ۷۰ واحد مقاوم سازی شده که امسال با توجه به سهمیه موجود انتظار می رود ۱۵ مورد دیگر از مسکن های موجود روستا با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن مقاوم سازی شوند.

 

وی در رابطه با طرح اشتغال بنیاد برکت در روستای احمدآباد نیز گفت: تعدادی از متقاضیان اشتغال در روستا توسط این بنیاد نام نویسی شده اند که بعد از بررسی طرح ها تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال به متقاضیان امر اعطا خواهد شد.

 

جمع آوری منظم زباله و ضدعفونی معابر روستایی یکی دیگر از مواردی بود که دهیار به آن اشاره و بیان کرد: خوشبختانه با همکاری خوب مردم روستا به طور مرتب و به منظور جلوگیری از شیوع کروناویروس معابر خیابان های روستا سم پاشی و گندزدایی می شود.

 

وی در ادامه اظهار کرد: در ســال گذشــته با همکاری خوب مردم احمدآباد چاه آب شرب روستا حفاری و توسط اداره آبفا شهرســتان تجهیز شد تا مشکل آب آشامیدنی مردم مرتفع شود.

 

صدیقی که علاوه بر دهیاری روستای احمدآباد مسئــولیت دهیاری روستای لطیف واقع در بخش مرکزی شهرستان اسدآباد را نیز عهده دار است، از آغاز بهســازی و جدولگذاری  روســتای لطیف در سال جاری خبر داد و گفت: از محل اعتبارات دهیاری عملیات عمرانی روستای  لطیف آغاز می شود.

 

وی با بیان اینکه روستای لطیف دارای ۴۰ خانوار اســت که برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد اجرای عملیات عمرانی در سطح این روستا خواهد بود، افزود: یکی از مشکلات فعلی این روستا عدم پوشش آب شرب در شبکه آبفای شهرستان است که امیدواریم این مشکل در آینده نزدیک مرتفع شود.

 

بیس ریزی، تجهیز مسجد روستا به سیستم صوتی مناسب، فنس کشی آرامستان روستا، جمع آوری زباله و رفع مشکل روشنایی معابر از جمله فعالیت های دهیاری لطیف در سال گذشته در سطح روستای لطیف بود که صدیقی به آن اشاره کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal