آخرین اخبار

26. مهر 1402 - 14:43   |   کد مطلب: 46352
معاون امور دهیاری های سازمان دهیاری و شهرداری‌های کشور:
هفته آینده وضعیت بیمه دهیاران پاره وقت حل می‌شود
معاون امور دهیاری‌های سازمان دهیاری و شهرداری‌های کشور با بیان اینکه سالانه ۴۰هزار میلیارد تومان بین روستاهای کشور توزیع می‌شود، گفت: تا پایان سال خط اعتباری هزار میلیاردی برای دهیاران در نظر گرفته شده تا از دغدغه‌های معیشتی فاصله بگیرند.

به گزارش آوای سیدجمال، 

مهیار نورعلی چهارشنبه ۲۶ مهرماه در همایش بزرگ دهیاری‌های استان همدان با بیان اینکه امروز مجال این است که برای آزادگی و انسانیت اقدام کنیم، حوادث اخیر در غزه و کشته شدن کودکان بی‌گناه این سرزمین را تسلیت گفت و اظهارکرد: دور نخواهد بود که این رژیم سفاک را از زمین حذف خواهیم کرد.

وی با تأکید براینکه دهیاران خط مقدم خدمت‌رسانی و جهاد در کشور هستند، تصریح کرد: برای انجام راهبردهای کلان کشوری باید ارتباط دوسویه بین سطوح مختلف مدیریتی در کشور شکل بگیرد و اگر این ارتباط شکل نگیرد تصمیمی که رأس خط و مشی گذار  راهبردی کشور در اتاق‌ها می‍‌گیرند، در میدان پیاده نخواهد شد.

نورعلی با اشاره به اینکه روستا جایی است که محیط و طبیعت بر ارکان زندگی غالب می‌شود، افزود: امروز اتفاق بدی در کشور رخ داده و ما پول می‌دهیم پارک در روستاها احداث کنیم درحالی که کل روستا باید فضای سبز و پارک باشد.

وی با بیان اینکه تولید زباله در روستاها افزایش یافته است، یادآور شد: حداقل تاریخچه روستاهای کشور ما ۵۰۰ سال است چه شده که در این ۲۰ سال به دنبال تولیدزباله و ماشین حمل زباله هستیم؟ این موضوع به این علت است که روحیه روستایی مصرف گرا شده و هویت مولد گرایی از بین رفته است.

معاون امور دهیاری های سازمان دهیاری و شهرداری های کشور تأکید کرد: اداره امور عمومی روستاها فقط راه، برق و آب نیست بلکه باید در تمام شئونات روستا باید دخالت، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنید.

نورعلی با بیان اینکه دهیار حکمران روستاست، اظهارکرد: در زمان انتخابات دهیاران باید در مشارکت بالا در انتخابات حرکت کنند. موضوع طلاق در روستاها نیز دهیار باید ورود کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توسعه برای اینکه پایدار باشد باید درآمد زا باشد،  ادامه داد: موضوعی که در کشور اپیدمی شده است این است که همه برای روستاها ماشین‌آلات می‌خواهند درحالی که برای پایدار بودن توسعه باید به سمتی برویم که به طرح درآمدزا دست پیدا کنیم.  باید به گونه‌ای عمل کنیم که از درآمد طرح‌ها وسایل مورد نیاز روستا را خریداری کنیم.

وی خطاب به دهیاران تأکید کرد:  حصارهای فکری عمرانی را بشکنید و به سمت توسعه کیفی، اشتغال پایدار و معیشت روستاییان قدم بردارید.به دولت مردمی کمک کنید و طرح‌های درآمدزا معرفی و اجرا کنید و خط اعتباری کم بهره نیز می‌تواند کمک کند.

نورعلی با اشاره به اینکه سالانه ۴۰هزار میلیارد تومان به روستاهای کشور داده می‌شود، افزود: درگام اول دریک هفته ۳۳میلیارد تومان به استان همدان داده شده است بنابراین روستاها برای پایداری باید هویت و اشتغال خود را حفظ کنند.

 معاون امور دهیاری‌های سازمان دهیاری و شهرداری‌های کشور با بیان اینکه برخی از آمارهای جمعیتی قصد ناامید کردن مردم را دارند، اظهارکرد: شرط توسعه در کشورها تمرکززدایی در مدیریت‌هاست که وجود ۴۰ هزار دهیاری در کشور نشان می‌دهد مدیریت از سطح وزاتخانه ای به سمت مدیریت محلی طی شده است و این راه توسعه کشور است.

وی تصریح کرد: یکپارچگی مدیریت قید حرکت به سمت مدیریت غیر متمرکز است که باعث توسعه کشور می شود.

نورعلی با بیان اینکه  جمعیت روستایی کشور دو برابر شده است، خاطرنشان کرد: ۱۷ میلیون نفر جمعیت روستایی کشور در اول انقلاب بوده که ۲۵ میلیون تن محصول تولید می‌کردند که امروز به ۳۰ میلیون جمعیت روستایی با تولید ۱۲۵میلیون تن محصول غذایی روستایی رسیده ایم.

این مقام مسئول یادآور شد: رشدشهری کشور هفت برابر شده اما جمعیت روستایی استان نیز کاهش نداشته بلکه دو برابر شده است که این نشان از توسعه است.

 وی با تأکید برجهاد تبیین توسط دهیاران، بیان کرد: در زمینه مدیریت روستاها تمرکز خوبی در هفت ماه گذشته شده است.

نورعلی با بیان اینکه بحث استخدام نیروهای دهیاری مشکل کشوری است، گفت: در استان مرکزی به صورت پایلوت انجام شده به محض تایید اداره استخدامی، در کل کشور عملیاتی شده و آزمون برای نیروهای دهیاری‌ها برگزار می‌شود.

معاون امور دهیاری‌های سازمان دهیاری و شهرداری‌های کشور از پرداخت تهسیلات ازدواج دختران دهه شصتی روستایی خبرداد و گفت: وام ۵۰۰ میلیونی برای دختران دهه شصتی روستایی پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه دهیاران برای چهار سال از سوی شورای انتخاب می‌شوند، خاطرنشان کرد: دهیاران از سوی شوراهای روستا برای مدت چهار سال انتخاب می‌شوند و استخدام دهیاران برای دولت امکان‌پذیر نیست بنابراین دهیار شدن امنیت شغلی برای افراد نمی‌آورد.

 نورعلی دوره مدیریت شهردارها نیز چهار ساله است، تأکید کرد: تسهیلاتی برای دهیاران در نظر گرفتیم.

این مقام مسئول با تأکید براینکه قول می‌دهیم هفته آینده وضعیت بیمه دهیاران پاره وقت حل می‌شود، تصریح کرد: دهیاران پاره وقت ۱۶۰سال باید کارکنند تا بیمه آنها تکمیل شود که موضوع تلخی است اما قول می‌دهم وضعیت بیمه دهیاران پاره وقت تا هفته آینده حل شود./ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal