آخرین اخبار

25. شهريور 1399 - 15:03   |   کد مطلب: 36836
کیومرث سرمدی واله بیان کرد: وقتی مسئله اعتیاد مطرح می‌شود، حاشیه نشینی، طلاق، مشکلات خانوادگی، مفاسد اخلاقی، عدم امنیت و سرقت نیز به دنبال آن مطرح می‌شود و همه این جرایم و آسیب‌های اجتماعی به نوعی وابسته به اعتیاد هستند.

به گزارش آوای سیدجمال، برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفت‌وگو با موضوع کار، اشتغال، بیکاری و ربط آن‌ها با یکدیگر و با حضور کیومرث سرمدی واِله عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.

 

کیومرث سرمدی واله با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در طول تاریخ زندگی بشر متناسب با اوضاع هر جامعه، همواره تهدیدی برای پیشرفت جامعه بوده است، گفت: در میان آسیب‌های اجتماعی جوامع امروز، اعتیاد یک پدیده مخرب و چند وجهی است و همه گروه‌های سنی را به نوعی درگیر می‌کند و زمینه ساز بسیاری از آسیب‌هایی است که موجبات انحرافات اجتماعی و مشکلات مختلف در جامعه می‌شود.

 

وی با تصریح بر اینکه اعتیاد فقط دارای جنبه فردی نیست، عنوان کرد: اعتیاد علاوه بر تهدید جسم و روان، آثار سوء نیز بر اخلاق و روابط اجتماعی می‌گذارد و از این نظر بسیار زیان بار محسوب می‌شود.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی محور فعالیت این کمیسیون را در پرداختن به آسیب‌های اجتماعی در موضوعات اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی و احصاء مناطق بحران خیز کشور عنوان کرد و افزود: البته مشکلات و آسیب‌های اجتماعی فقط محدود به این تعداد نیستند اما این پنج عامل اصلی در اولویت قرار دارند.

 

وی اظهار کرد: وقتی مسئله اعتیاد مطرح می‌شود، حاشیه نشینی، طلاق، مشکلات خانوادگی، مفاسد اخلاقی، عدم امنیت و سرقت نیز به دنبال آن مطرح می‌شود و همه این جرایم و آسیب‌های اجتماعی به نوعی وابسته به اعتیاد هستند.

 

سرمدی با تصریح بر اینکه مبارزه با مواد مخدر به صورت جدی در حال انجام است، تقدیم شهدای متعدد در این زمینه را گواه این موضوع دانست و عنوان کرد: نظام و سیستم مصمم به مقابله با مواد مخدر است اما آنچه در میدان عمل در حوزه ورود و توزیع موارد مخدر رخ می‌دهد، بسیار وسیع است.

 

وی با اذعان به این که دسترسی و تهیه مواد مخدر در کشور راحت است، گفت: آثار این دسترسی سهل را می‌توان در جامعه دید و یکی از رسالت‌های اصلی مجلس در این دوره، بازنگری تقنینی در حوزه مبارزه با مواد مخدر است و در واقع با تصویب قوانین، دست مقامات قضایی و انتظامی برای مقابله با اعتیاد است.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در عین حال عنوان کرد: در برخورد و مبارزه با اعتیاد، یک بخش مربوط به قانون گذاری می‌شود و این مسئله بیشتر در حوزه پیشگیری و برخورد با قاچاقچیان خواهد بود. نگاه مجلس و دولت و همه بخش‌ها، باید ایجاد زمینه‌هایی در جامعه باشد تا کشش به سمت مصرف مواد مخدر کمرنگ شود.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal