آخرین اخبار

29. ارديبهشت 1395 - 14:30   |   کد مطلب: 31200
علی می‌گوید: تنها یک معتاد دبهبودیافته از دام اعتیاد می‌تواند یک معتاد را در رهایی او از اعتیاد کمک کند و این امر در جلسات NA شدنی است.

به گزارش آوای سیدجمال؛ اعتیاد؛ واژه‌ای که برای کمتر کسی ناآشنا است و متأسفانه جامعه ما را درگیر خود کرده است.

 

اعتیاد؛ معضلی بزرگ و خانمانسوز که اگر فردی به آن گرفتار شده باشد، آتش آن هم خود را می‌سوزاند و هم دور و اطر افیان خود را؛

 

اعتیاد؛ دشمن امروز جامعه ما به خصوص جوانان پاک سرشتی است که بعضا" ناخودآگاه به دام آن گرفتار می‌شوند و عمر و جوانی‌شان در آن تلف می‌شود؛

 

اعتیاد؛ دردی است که درمان آن شاید طول بکشد و دیگر نتوان به روزهای خوب رسید اما در این میان هستند افرادی که بعداز سال‌ها در دام اعتیاد بودند و امروز با بهبودیافتگی خود، به دنبال کمک به افرادی هستند که  در دام این بالای خانمانسوز افتاده و یا می‌افتند.

 

علی یکی از معتادان بهبودیافته ای است که به گفته خود 15 سالی در دام اعتیاد؛ این بلای خانمانسوز گرفتار  بوده و امروز ده سالی است که از این دام رهایی یافته و در اقدامی دوستانه و خیرخواهانه به دنبال کمک به افرادی است که در این گرفتار شده و یا خواهند شد.

 

او می‌گوید: تنها یک معتاد بهبودیافته می‌تواند به معتاد دیگری کمک کند، به همین منظور به همت چند نفر از معتادانی که از بیماری اعتیاد به صورت کامل بهبودی یافتند، انجمنی را به نام انجمن معتادان گمنام تشکیل دادیم که در سال 82 به ثبت رسیده است.

 

این معتاد بهبودیافته اسدآبادی ادامه میدهد: این انجمن یک انجمن مردم نهادی است که محدودیت قانونی در زمینه برگزاری جلسات هم اندیشی  NA  ندارد و در راستای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد فعالیت می‌کند.

 

وی افزود:این انجمن با تشکیل جلسات NA  هفتگی برای قشرهای مختلف جامعه شهرستان اقدام به گفتار درمانی می‌کند و به اصول 12 گانه ای می‌پردازد که در ترک از اعتیاد اثرگذار است.

 

علی با بیان اینکه محدودیت سنی برای شرکت در جلسات NA  وجود ندارد، گفت: مهم نیست کسی مصرف کننده باشند یا نباشند و اینکه چه نوع موادی مصرف می‌کند چرا که این جلسات برای بعداز سم‌زدایی تشکیل و آنان که به مصرف موادی گرایش داشتند، در این جلسات حضور و گفت‌وگویی با آنان می‌شود.

 

وی گفت: ما به افراد معتاد و یا غیر کمک می‌کنیم که  در چارچوب ساده‌ای میل به مصرف مواد نداشته باشند و هیچگاه به سراغ آن نروند.

 

این معتاد بهبودیافته از دام اعتیاد با بیان اینکه در هر هفته سه جلسه برای آقایان و یک جلسه برای بانوان دایر است، گفت: ما هیچ گونه کمکی جزء خود از هیچ ارگانی و دولتی دریافت نمی‌کنیم و خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌دهیم.

 

وی با بیان اینکه سبدی در جلسات برای جمع آوی کمک به صورت داوطلبانه گذاشته می‌شود، گفت: با این کمک‌ها اقدام به برگزاری جلسات مختلف  می‌کنیم.

 

علی ادامه داد: بیشتر مکان‌هایی که برای برگزاری جلسات در نظر می‌گیریم، دولتی است و انتظار می‌رود که این مکان‌ها را با قیمت مناسب در اختیار ما قرار دهند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal