آخرین اخبار

5. شهريور 1399 - 21:41   |   کد مطلب: 36661
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به لزوم بررسی میزان موفقیت در درمان معتادان، گفت: نباید تنها به مساله درمان توجه کرد بلکه باید در برخورد با اعتیاد توجه بیشتری به مسائل فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم.

به گزارش آوای سیدجمال، آیت الله حبیب الله شعبانی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان هدان، اعتیاد را ام‌المفاسد دانست و اظهار داشت: آن قبحی که در روایات برای شرب خمر بیان شده است به میزان بالاتری امروز برای اعتیاد وجود دارد.

 

وی با اشاره به لزوم بررسی میزان موفقیت در درمان معتادان، بیان کرد: نباید تنها به مساله درمان توجه کرد بلکه باید در برخورد با اعتیاد توجه بیشتری به مسائل فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان به استفاده از قلیان در اماکن عمومی واکنش نشان داد و گفت: خطرناک‌تر از استفاده قلیان، فرهنگی است که در حال شکل گیری در جامعه است و آن تبدیل شدن استفاده از قلیان به یک هنجار اجتماعی است.

 

وی افزود: در این زمینه نیازمند قانون گذاری و اجرای درست قانون هستیم، چرا که علنی بودن استفاده از قلیان و تبدیل آن به یک فرهنگ بسیار خطرناک است.

 

شعبانی خواستار اقدام متولیان در این خصوص شد و بیان کرد: فروش و استفاده قلیان در اماکن عمومی گلایه‌مندی‌های بسیاری را در بین خانواده‌هایی که در محیط های عمومی حضور دارند ایجاد کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این جلسات باید دارای خروجی مناسب باشد، عنوان کرد: برگزاری جلسات به تنهایی دارای نتیجه‌ای نخواهد بود بنابراین باید ببینیم که بعد از مصوبات این جلسه، آیا معتادی از اعتیاد نجات پیدا خواهد کرد یا خیر.

 

امام جمعه همدان تصریح کرد: برگزاری این جلسات فی نفسه دارای ثواب نیست، بلکه باید در این جلسات تصمیماتی اتخاذ شود تا ثمره آن در اماکن عمومی و نظارت بر این اماکن مشهود باشد.

 

وی با بیان اینکه اگر نظارت‌ها کم رنگ شود آرام آرام قبح بعضی از کارها نیز از بین می‌رود، مطرح کرد: باید در جامعه کاری کنیم که حتی سیگار کشیدن هم اقدامی قبیح قلمداد شود.

 

شعبانی با بیان اینکه دسترسی به مواد مخدر نباید به راحتی صورت گیرد، عنوان کرد: برای دریافت نتیجه مورد نظر خوب است تا مطالعات جامعه‌شناسی و روانشناسی انجام شود تا مشخص شود کدام قشر بیشتر درگیر این مشکل است.

 

وی ادامه داد: در اکثر موارد گفته می‌شود که در حواشی شهر، گرفتاری‌ها در حوزه اعتیاد بیشتر است اما این صرفا دلیل برای اعتیاد نیست چرا که در همین محدوده‌ها نیز بسیاری از افراد دارای زندگی سالمی هستند، بنابراین عوامل اصلی باید به صورت دقیق شناسایی شود.

منبع: خبرگزاری بسیج

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal