آخرین اخبار

2. آذر 1399 - 8:47   |   کد مطلب: 37438
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: چهار عنوان کتاب مهارتی به همت مربیان آموزشی این سازمان در شهرستان اسدآباد تهیه و تالیف شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، وهب مختاران روز شنبه در گفت‌وگو با خبر نگارما ضمن اعلام این مطلب، افزود: این کتاب ها با عناوین «مونتاژکار و نصاب تابلوهای الکتریکی، رعایت الزامات سلامت بهداشت و ایمنی در محیط کار برق، برقکار ساختمان و فناوری پستهای توزیع برق» با تلاش مربیان آموزشی و به منظور استفاده کارآموزان رشته های فنی و حرفه ای استان به رشته تحریر درآمده است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک نیز شاهد تالیف کتاب‌های دیگری از مربیان سایر رشته ها در سطح استان باشیم.

 

 

مختاران با بیان اینکه در نیمه نخست امسال چهار هزار و ۷۸۳ نفر دوره و یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۴۳۰ نفر ساعت توسط بخش خصوصی آموزش های فنی و حرفه ای به فراگیران ارائه شده، ادامه داد: عملکرد آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان همدان در سال گذشته نیز  ۱۹ هزار و ۳۶۷ نفر دوره و چهار میلیون و ۵۳۸ هزار و ۹۴ نفر ساعت بوده است.

 

 

وی با اشاره به میانگین قبولی ۷۴ درصدی فراگیران در آزمونهای فنی و حرفه ای استان همدان، اعلام کرد: کارآموزان در ۶ ماهه نخست امسال ۶۵ درصد در آزمون آنلاین، ۶۳ درصد در آزمون هماهنگ، ۷۹ درصد در تفاهم نامه، ۹۸ درصد در صنعت ساختمان و ۸۹ درصد نیز در آزمون ادواری نمره قبولی کسب کردند.

 

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته تاکنون سهم بخش خصوصی در ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی را به حدود یک سوم کاهش داده است.

 

 

مختاران عنوان کرد: این اداره کل در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، زمینه آموزش های مهارتی برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را فراهم کرده و این افراد در دوره‌های آموزشی پیش بینی شده شرکت کردند.

 

 

وی از فعالیت ۱۸ مرکز ثابت و ۴ شعبه در بخش آموزش‌های فنی و حرفه ای دولتی استان همدان خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون در مجموع ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی، ۱۲۹ آموزشگاه ویژه دختران، ۲۳ آموزشگاه پسران و ۴۶ آموزشگاه دومنظوره در سطح استان همدان مشغول فعالیت در برگزاری دوره های آموزشی مرتبط هستند. 

 

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان ادامه داد: فعالیت کارگاه‌های فنی و حرفه ای این استان بر اساس نیاز بازار بوده تا این آموزش‌ها به خلق فرصت‌های شغلی برای حاضران در این دوره‌های آموزشی منتهی شود.

 

 

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، در بیست و سومین جشنواره شهید رجایی، در گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی، برای چهارمین سال متوالی موفق به کسب رتبه نخست جشنواره شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal