آخرین اخبار

7. دى 1399 - 12:18   |   کد مطلب: 37773
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از اضافه شدن 80 هکتار به وسعت جنگل‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، اسفندیار خزائی به همراه معاون آبخیزداری و رئیس منابع طبیعی اسدآباد روز شنبه با سرپرست فرماندار این شهرستان درخصوص اجرای طرح‌های منابع طبیعی و جنگل‌کاری در اسدآباد دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ضمن تبریک انتصاب سعید کتابی به‌عنوان فرماندار شهرستان اسدآباد و تشکر از حمایت‌های فرماندار از طرح‌های منابع طبیعی این شهرستان، گفت: همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی یک ضرورت است.

خزائی با بیان اینکه آبخیزداری سازنده‌ترین راهکار مقابله با خشکسالی است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و هدایت آب‌های سطحی علاوه‎بر کاهش خسارات ناشی از سیلاب‌های فصلی در تقویت منابع آبی و بهبود تولیدات کشاورزی و رونق کسب‌وکار نقش مؤثری دارد.

خزائی تصریح کرد: طرح‎های منابع طبیعی زیرساختی است و اعتبارات خوبی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری شهرستان تخصیص داده شده که طی سه سال گذشته به اندازه 10 سال در اجرای پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری کار شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اهمیت طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ آب‎وخاک، گفت: خوشبختانه سال گذشته 200 هکتار جنگل‎کاری در شهرستان صورت گرفته و امسال نیز 80 هکتار به وسعت جنگل‌های اسدآباد اضافه خواهد شد.

وی خواستار تعامل بیشتر شهرداری با منابع طبیعی در راستای احاله مدیریت پارک جنگلی شهرستان شد و اظهار کرد: قطعاً شهرداری با توان و ظرفیت‌های خوبی که دارد، می‌تواند با مدیریت پارک‌های جنگلی شهرستان در توسعه اسدآباد تأثیرگذار باشد و ما آمادگی احاله مدیریت پارک جنگلی زائر این شهرستان را داریم.

فرماندار اسدآباد نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های خوب شهرستان در زمینه‌های منابع طبیعی و گردشگری، از اجرای طرح‌های جنگل‌کاری در اسدآباد تقدیر کرد و گفت: منابع طبیعی یک سرمایه ملی است و بسیاری از توسعه‌های جامعه وابسته به منابع طبیعی است که ما همواره از آن حمایت می‌کنیم.

سعید کتابی افزود: جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی میراث ماندگاری است که از نسل‌های گذشته به ما رسیده و همه در حفظ، نگهداری و انتقال آن به نسل‌های آینده مسئولیت داریم.

فرماندار اسدآباد ضمن بیان اینکه می‌بایست با کمک سایر دستگاه‌ها توسعه فضای سبز در شهرستان سرعت بیشتری پیدا کند، ابراز کرد: طرح‌های سرمایه‌گذاری وابسته به منابع طبیعی است و اجرای طرح‎های آبخیزداری که تأثیر بسزایی در حفظ منابع آبی دارد، نیاز اصلی ما در شهرستان است.

وی ادامه داد: پایداری خاک و آب هردو وابسته به اجرای آبخیزداری است و ما خواستار توجه بیشتر و اجرای این‎قبیل طرح‌ها در شهرستان هستیم.

فرماندار اسدآباد با اشاره به اهمیت منابع طبیعی، گفت: سرسبزی محیط، رونق گردشگری و اشتغال‌زایی از مباحث مهمی است که در اجرای طرح‌های منابع طبیعی وجود دارد و اولویت ما در شهرستان خواهد بود.

این مقام مسئول در این دیدار عدالت در تخصیص اعتبارات متناسب با جمعیت، موقعیت و ظرفیت شهرستانی را خواستار شد.

در این نشست ضمن طرح مسائل و مشکلات پیش ‌روی توسعه شهرستان در حوزه منابع طبیعی، راهکار‌های اجرایی جهت تسریع امور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal