آخرین اخبار

21. دى 1399 - 12:09   |   کد مطلب: 37910
رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان اسد آباد:
وقف ۲ مغازه به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان در شهرستان اسد آباد
حجت الاسلام عباسی ، از وقف ۲ باب مغازه به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان در شهرستان اسد آباد خبر داد و گفت: این وقف در راستای کمک به فقرا و نیازمندان انجام شد.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت الاسلام « ابوذر عباسی»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با بیان اینکه کمک به نیازمندان در نیات خیرین مدنظر قرار دارد،گفت: سوق دادن نیات واقفین به سمت نیازهای روز جامعه موضوع مهمی است که خیران و واقفان خیر اندیش باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

 

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان اسد آباد افزود: انتقال آموزه های اسلامی در مراکز حوزوی و همچنین انتقال و آموزش مباحث علمی در دانشگاه ها قطعا می تواند اثرات و برکات بیشتری برای جامعه داشته باشد و بسیار تاثیرگذارتر است و ضرورت دارد در حوزه هایی که نیات واقفین دست مسئولان این حوزه را باز گذاشته به سمت آموزش هدایت شود.

 

وی با بیان اینکه اوقاف همیشه با مردم بوده،گفت: نعمات وقف همیشه به سمت مردم رفته و سرمایه آن نیز توسط مردم تامین شده است و جدا کردن آن از مردم یک نقطه ضعف محسوب می شود که باید از این امر پرهیز شود.

 

وی افزود:  واقفان خیر اندیش با وقف در نیات جدید باقیات و صالحات خود را دو چندان کنند زیرا نیات جدید  می تواند بستر مناسبی را برای تحقق عدالت اجتماعی  فراهم کند.

 

حجت الاسلام عباسی  بیان کرد: آنچه که در حوزه وقف مهم و ضروری است اهمیت و ویژگی این سنت حسنه است، زیرا که وقف عملی باقی است و به‌عنوان صدقه جاریه، ماندگار و جاودانه می‌ماند.

 

وی با اشاره به اینکه قدیمی‌ترین موقوفات استان به زمان صفوی باز می‌گردد ادامه داد: بیشترین تعداد موقوفات استان همدان در زمان قاجار و صفوی به ثبت رسیده است در حالی که گستردگی و وسعت موقوفات استان در عصر حاضر نسبت به گذشته بیشتر است.

منبع: شبستان

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal