آخرین اخبار

10. مهر 1402 - 14:03   |   کد مطلب: 46203
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه خانواده وقف در زمینه توسعه شهرستان ملایر آمادگی همکاری داشته و دارد، گفت: این امر مشروط بر این است که مدیران دستگاه‌های اجرایی بدهی‌های خود به اوقاف و امور خیریه که مبلغ قابل‌‎توجهی است، پرداخت کنند.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی دوشنبه ۱۰ مهر در جلسه شورای اداری شهرستان ملایر که با موضوع «هفته وقف» برگزار شد، از مسئولان اجرایی خواست تا گزارش واقعی را در اختیار افکارعمومی قرار دهند و کمک حال اوقاف و امور خیریه باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید حقوق موقوفات پرداخت شود، مطرح کرد: از جمله وظایفی که بر عهده اوقاف است، می‌توان به اداره امور موقوفات، اداره امور بقاع متبرکه و برگزاری مسابقات قرآنی در سطوح شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی اشاره کرد.

حاجی‌زین‌العابدینی با اشاره به اینکه خوشبختانه ملایر در این زمینه جزو پیشروان عرصه وقف در سطح کشور به شمار می‌رود، افزود: ۶۳.۵ درصد از شهر ملایر موقوفه است و این نشان‌دهنده نگاه عام‌المنفعه و درایت مردم ملایر است.

وی با بیان اینکه «وقف» صدقه جاریه‌ای است که آثار و برکت آن الی‌ابد برای واقفان باقی می‌ماند و همواره موقوفات منشأ خیر و برکت در سطح جامعه بوده‌اند، خاطرنشان کرد: هر ساله مسابقات قرآنی توسط اداره اوقاف و امور خیریه ملایر برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان موفق به کسب رتبه‌های استانی و ملی شده‌اند.

مدیرکل اوقاف همدان در بخش دیگری در رابطه با مباحث مطرح شده تحت عنوان عدم همکاری اوقاف در بحث ملی مسکن در ملایر، توضیح داد: نخستین مجموعه‌ای که در بحث اجرای نهضت ملی مسکن ورود پیدا کرد، اداره اوقاف بوده است، از سوی دیگر از همان ابتدا سیاست مسئولان شهرستان واگذاری زمین برای ساخت خانه‌های ویلایی بود.

وی به بدقولی برخی از مسئولان و بیش از حد بودن تعداد متقاضیان نسبت به اراضی درنظر گرفته شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: همچنین به تازگی در فضای مجازی مباحثی در رابطه با عدم همکاری اوقاف برای تأمین خانه نیازمندان مطرح شده که خلاف واقع است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در زمینه ایجاد خانه برای نیازمندان باید سازوکارهای قانونی طی شود، خاطرنشان کرد: طبق ضوابط خاصی اوقاف به شرکت‌های تعاونی که اعضای آن فاقد خانه هستند، زمین واگذار می‌کند.

وی با بیان اینکه اجرای امینانه نیات واقفان اولویت اصلی اوقاف بوده و است، یادآور شد: اداره اوقاف ملایر در این راستا گام‌های ماندگاری برداشته و عملکرد خوبی داشته است.

ضرب‌العجل فرماندار برای رفع مشکلات مردم

در ادامه فرماندار ملایر با اشاره به اینکه در سال‌جاری پروژه‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی اداره اوقاف و امور خیریه جان تازه‌ای گرفته است، گفت: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به هایپرمارکت، جایگاه سوخت دومنظوره و نمایشگاه بزرگ مبلمان منبت اشاره کرد.

سلمان اسماعیلی از موارد مطرح شده در برخی تریبون‌ها و فضای مجازی مبنی بر عدم همکاری اوقاف در بحث نهضت ملی مسکن توسط افرادی خاص گلایه کرد و افزود: این موضوعات حرکت‌های غیراخلاقی و غیرانقلابی بوده و ظلم محسوب می‌شود بنابراین توصیه می‌کنم این افراد معلوم‌الحال دست از بی‌تقوایی بردارند و به جای داشتن نگاه مغرضانه و ایجاد تنش در سطح شهرستان، کنار دولت و مردم باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در بحث نهضت ملی مسکن، برخی افراد به نشر اکاذیب می‌پردازند و ایجاد تنش می‌کنند، اظهارکرد: بنده به عنوان فرماندار همواره تلاش کرده‌ام از حاشیه‌ها پرهیز کنم.

اسماعیلی به توافقات انجام شده بین سازمان اوقاف و اداره مسکن و شهرسازی با حضور مقامات کشوری، استانی و شهرستانی اشاره و تصریح کرد: هرگز به دنبال آپارتمان‌سازی در ملایر نبوده و نیستم بلکه ساخت خانه‌های ویلایی مدنظر ماست.

این مقام مسئول در بخش دیگری یک دستورالعمل جدی برای مدیران اجرایی شهرستان مطرح کرد و گفت: براساس این دستورالعمل همه مسئولان ملایر موظف هستند تا ابتدای اسفندماه هر دستگاه سه مسأله جدی و مشکل مهم مردم را به طور جهادی مرتفع کنند.

فرماندار ملایر با تأکید بر اینکه مدیران اجرایی باید مطالبات فراگیر مردم را مدنظر قرار دهند، افزود: در نظام مسائل حوزه تخصصی خود مشکلات لاینحل را پیگیری و رفع کنید.

وی با بیان اینکه باید با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی تا پایان بهمن ماه بیش از ۱۵۰ مسأله و مشکل مردم در سطح شهرستان مرتفع شود، افزود: از سوی دیگر انتظار داریم مدیران اجرایی در قالب طرح «سفیران پیشرفت»، گزارش عملکرد اقدامات خود را به سمع و نظر مردم برسانند.

فرماندار ملایر با بیان اینکه این شهر «شهر جشنواره‌هاست»، خاطرنشان کرد: از کلیه اقدامات دستگاه‌های اجرایی در راستای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان حمایت می‌کنیم و معتقدیم با تفکر جهادی و بسیجی هیچ مسأله لاینحلی وجود ندارد و کشور رو به پیشرفت در حرکت است.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal