آخرین اخبار

9. بهمن 1399 - 23:02   |   کد مطلب: 38092
مهرداد نادری فر گفت: با توجه به آبی شدن وضعیت همدان و سه شهرستان دیگر استان، شاهد برگزاری مجالس ترحیم و عروسی در سطح استان هستیم‌.

به گزارش آوای سیدجمال، مهرداد نادری فر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به آبی شدن وضعیت همدان و سه شهرستان دیگر استان، شاهد برگزاری مجالس ترحیم و عروسی در سطح استان هستیم.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان افزود: این در حالی است که وضعیت کنونی شکننده بوده و در ۲ هفته گذشته نه تنها شیوع کرونا متوقف نشده بلکه روند افزایشی را در برخی از شهرستان های استان همدان نیز شاهد بودیم.

 

نادری فر اظهار داشت: براساس مصوبات ستاد ملی کرونا و در راستای حفظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه با افراد بی توجه به پروتکل ها و برگزار کنندگان تجمع و مجالس ترحیم و عروسی به صورت قانونی برخورد می شود.

 

به گفته وی، در همین ارتباط در جریان برگزاری یک جشن عروسی در شهرستان بهار، داماد به علت بی توجهی به توصیه و اخطار بازرسان، به ۵۴۰ ساعت کار در بیمارستان جریمه شد تا از نزدیک در جریان فعالیت کادر درمان و تلاش شبانه روزی آنها قرار بگیرد.

 

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان درباره روند اعمال محدودیت های تردد نیز گفت: محدودیت تردد شبانه (از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد) از سه شنبه هفته جاری برای مدت یک هفته در همدان لغو شده است.

 

نادری فر افزود: تداوم لغو این ممنوعیت تردد  بستگی به شرایط و همکاری مردم و همچنین آمارهای دانشگاه علوم پزشکی در خصوص شرایط بیماری و همه گیری ویروس دارد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان هفته گذشته در این باره گفت: با آبی شدن وضعت کرونایی در برخی از شهرستان ها شاهد افزایش تجمع ها هستیم که این عامل موجب افزایش ۱۳ درصدی موارد ابتلا به علت شرکت در اجتماعات شده است.

 

رشید حیدری مقدم افزود: مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا پایان روز پنجشنبه گذشته در استان همدان به ۱۰ هزار و ۱۴۰ نفر رسیده، همچنین در این مدت یک هزار و ۴۶۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

 

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، ۴ شهرستان همدان، فامنین، اسدآباد و بهار در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal