آخرین اخبار

6. اسفند 1399 - 12:34   |   کد مطلب: 38326
مدیر امور آبفای شهرستان:
تنش آبی اسدآباد در سال ۱۴۰۰ قطعی است
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد گفت: تنش آبی اسدآباد در سال ۱۴۰۰ قطعی بوده و با این میزان وضعیت مصرف و شرایط کرونا قطعاً در شهر اسدآباد و تعدادی از روستاها تنش آبی خواهیم داشت.

به گزارش آوای سیدجمال، علی‌اکبر رحمانی در گفت‌وگو با ما، اظهار کرد: در سال جاری ۲۲۵ شهر در سطح کشور دارای تنش آبی بوده که پیش بینی می شود با توجه به کاهش ۴۰ درصدی بارندگی ها و نزولات آسمانی این تعداد شهرهای دارای تنش آبی در سال ۱۴۰۰ به ۲۰ درصد افزایش یابد که شهرستان اسدآباد هم جزء این موارد خواهد بود.

 

وی با تأکید بر مدیریت مصرف شهروندان اسدآبادی در استفاده از آب شرب و رعایت الگوی مصرف تصریح کرد: شهر اسدآباد در حال حاضر برای تأمین مصرف آب شرب دارای ۱۲ چاه آب شرب است که با توجه به تنش آبی سال آینده نیازمند حفر دو چاه جدید خواهیم بود که در همین راستا در حال جانمایی محل حفر این دو حلقه چاه هستیم.

 

رحمانی خاطرنشان کرد: تخصیص آب از سدنعمت آباد نیز یکی از جمله موارد پیش بینی شده برای برنامه های بلندمدت امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد برای مشکل تنش آبی است که این امر در دست رایزنی قرار دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ هزار و ۳۰۰ انشعاب فاضلاب در شهر اسدآباد واگذار شده است، بیان کرد: سهمیه تعهد شهرستان برای سال ۱۴۰۰ واگذاری ۳۰۰۰ انشعاب فاضلاب خواهد بود.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد همچنین از اصلاح ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه فاضلاب اسدآباد خبر داد و مطرح کرد: ظرفیت این تصفیه خانه ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در روز معادل ۱۲۰ لیتر بر ثانیه است.

 

وی با اشاره به اصلاح ایستگاه پمپاژ تصفیه‌خانه فاضلاب اسدآباد با صرف ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار، گفت: این تصفیه‌خانه سال  ۸۹ به بهره‌برداری رسید که در حال حاضر ۳۸ هزار نفر از جمعیت شهر را تحت پوشش داشته و براساس افق تعریف شده کل جمعیت شهر اسدآباد را تحت پوشش قرار خواهد داد. این تصفیه خانه با دبی ورودی ۴۵ لیتر در ثانیه به روش هوادهی در حال تصفیه فاضلاب قرار دارد.

 

رحمانی در پایان با بیان اینکه صددرصد شهر اسدآباد و آجین و ۷۴روستای شهرستان به غیر از ۲۸ روستا تحت پوشش خدمات آبفا قرار دارند، یادآور شد: در حال حاضر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد دارای ۳۳ هزار و ۵۰۰ اشتراک بوده که از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۰۰ مشترک در شهر و ۱۲ هزار مشترک در روستاست.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal