آخرین اخبار

27. شهريور 1401 - 13:02   |   کد مطلب: 43237
بنابر اعلام مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان همدان میزان آزمایش‌ها و کنترل‌های انجام شده بر روی آب همدان در شرایط فعلی دوبرابر شده و هیچ گونه آلودگی در آن مشاهده نشده است.

به گزارش آوای سیدجمال،مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت  شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: در زمان بحران، تعداد آزمایش‌ها و کنترل‌ها دوبرابر شده است، به عبارت دیگر دو برابر استاندارد تعریف شده کلر سنجی، کدورت سنجی و آزمایش میکروبی در سطح شهر و نقاط مختلف صورت می‌‌گیرد و خوشبختانه تا کنون نتیجه میکروبی مثبتی مشاهده نشده است.

مجید زیبازاده با اشاره به اینکه این داده‌ها با نتایج آزمایش‌های مرکز بهداشت نیز همخوانی داشته و آنها هم نمونه مثبت میکروبی نداشتند افزود: جلسات مداوم با کارشناسان و مسئولان مرکز بهداشت برگزار و نتایج آزمایش‌ها بررسی می‌شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر مشکل ظاهری در اثر قطع و وصل شدن آب که باعث کدورت و رنگی شدن آن می‌شود داریم که کیفیت ظاهری آن را تحت تأثیر قرار داده اما آلودگی مشاهده نشده است.

کلر تزریقی‌ آلودگی‌های ثانویه را از بین می‌رود
مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت  شرکت آب و فاضلاب استان همدان  ادامه داد: اگر شبکه دچار شکستگی شود ممکن است، آلودگی وارد آب شود اما کلری که طبق استانداردهای تعریف شده به آب تزریق می‌شود، آلودگی‌های ثانویه را نیز از بین می‌برد.

وی تأکید کرد: تا کنون در آزمایشات انجام شده، مشاهده شده که   کلر باقی مانده  در آب تمام آلودگی‌های ثانویه را  که بر اثر شکستگی لوله به وجود آمده، مرتفع کرده است، بنابراین هر نوع آلودگی احتمالی برطرف شده و در نهایت آب مناسب و سالم  به دست مردم می‌رسد.

زیبازاده به مردم اطمینان خاطر داد که هیج جای نگرانی وجود ندارد و گفت: نتایج آزمایش‌ها از نظر علمی برای  همه قطعیت دارد و برخی از اظهار نظرها کارشناسی شده نیست و تنها معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و ریاست مرکز بهداشت همدان، خانم ترکمان اسدی می‌تواند در باره کیفیت آب اظهار نظر کنند.

 تأمین کیفیت آب خط قرمز آبفا است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز در گفت‌و‌گو با فارس ضمن تأیید سخنان زیبا‌زاده، تأمین کیفیت آب را خط قرمز آبفا اعلام کرد و گفت: آب همدان که از طریق شبکه توزیع شهری به مردم می‌رسد از سلامت کامل برخوردار است و هیچ مشکلی ندارد.

فرهاد بختیاری‌فر افزود: تمامی مراحل سالم سازی و کنترل کیفیت آب شرب همدان با دقت کامل انجام شده و غیر شرکت آبفا شبکه بهداشت شهرستان نیز نظارت‌ها و آزمایش‌های کافی را انجام می‌دهد.

وی تأکید کرد: ممکن است مردم برای تأمین آب آشامیدنی به دلیل برخی از شایعات از آب چشمه‌ها و چاه‌های خانگی استفاده کنند که بری از آلودگی نیست و این امر باعث بروز برخی از مشکلات شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: اگر آلودگی میکروبی در آب شرب شهری وجود داشته باشد، شبکه بهداشت از اجازه توزیع آن را نخواهد داد و حساسیت نسبت به این مسأله بسیار بالا است./فارس

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal