آخرین اخبار

29. ارديبهشت 1400 - 7:44   |   کد مطلب: 38977
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از تولید سالیانه ۶۶ هزار تن محصولات باغی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، محمدکرم مرادی  سطح باغات این شهرستان را در مجموع ۵۱۵۴ هکتار برشمرد و اظهار کرد: از این میزان سطح باغات، ۴۸۵۴ هکتار به باغات بارور شهرستان اختصاص داشته و ۳۰۰ هکتار نیز سطح باغات غیربارور بوده که در سال جاری غرس شده اند و  هنوز به صورت نهال هستند و فعلا به باردهی نرسیده اند.

 

وی  بیشترین و عمده ترین  باغات شهرستان اسدآباد را مربوط به باغات هلو و شلیل، گردو و انگور به میزان ۴۱۵۰ هکتار  برشمرد و افزود: از عمده باغات شهرستان گردو با  ۱۶۰۰ هکتار ، انگور ۱۲۵۰ هکتار، هلو ۷۰۰ هکتار و شلیل ۶۰۰ هکتار  را به خود اختصاص داده و مابقی سطح باغات نیز به دیگر انواع باغات چون سیب ،زرد آلو ،آلو ،بادام ...اختصاص دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه روستای جنت‌آباد و مزرعه بید  قطب مهم تولید هلو و شلیل شهرستان اسدآباد است، تصریح کرد: از نظر پراکنش بیشترین باغات انگور و گردو شهرستان نیز  در روستاهای ترخین آباد، ملحمدره، هلور، ویرایی و چنار سفلی واقع شده‌اند.

 

مرادی تعداد بهره برداران باغات شهرستان را ۳۸۰۰ نفر اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به سطح قابل توجه باغات در  شهرستان وجود صنایع تبدیلی در بحث فرآوری میوه و دستگاه میوه خشک کنی در  اسدآباد به‌طور قطع ضرورت دارد.

 

وی با بیان اینکه هر ساله به دلیل نبود صنایع تبدیلی فرآوری میوه در فصل برداشت بخش زیادی از میوه تولیدی بهره برداران شهرستان  ضایع و تلف می شود گفت:جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در ایجاد و راه اندازی صنایع تبدیلی فرآوری میوه از نقش موثری در ارزش افزوده تولیدات باغی بهره برداران منطقه برخوردار بوده و از ضایع و تلفات محصولات باغداران جلوگیری خواهد کرد.

ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal